« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Većina nas se kao mala voljela igrati učitelja i učiteljica; imali smo imenik sa svojim imaginarnim učenicima, dijelili smo im 5-ice ili čak 1-ice, davali im zadaće, učili ih svemu onome što smo i sami znali u tim godinama i maštali o tome kako zaista postajemo učitelji. Nekima od nas se ta mašta i ostvarila te sada uistinu svakodnevno stojimo ispred učenika i pokušavamo ih obrazovati za stvarni život. Ali biti učitelj nije samo poučavanje, već i odgajanje. Odgajamo ih da budu bolji ljudi koji se služe svojim znanjem i vrlinama (poput ustrajnosti i strpljivosti) kako bi uspjeli biti sretni u životu. A to nije nimalo lak zadatak. Stoga smo na Svjetski dan učitelja, koji se obilježava 5. listopada, dozvolili učenicima da se „preobuku“ u učitelja i održe jedan ili nekoliko školskih sati.
Prije samog čina predavanja, učenici su sa svojim učiteljima koje su mijenjali, imali konzultacije na kojima su dogovarali temu sata i samu artikulaciju kako bi bili što bolje pripremljeni. Kako je zadaća svakog učitelja imati napisanu pripremu, tako su se i naši učenici-učitelji potrudili napisati je, a kad je došao dan izvođenja sata, učitelji su sjeli u školske klupe i bili učenici.
Na ovakvo obilježavanje Dana učitelja odlučili su se učenici i učitelji predmetne nastave, dok su im se priključili i učenici 4. razreda s učiteljicom Dubravkom Jaković. Pritom nisu bili uzbuđeni samo učenici koji su mijenjali učitelje već i svi ostali učenici jer su im predavanja držali njihovi prijatelji.
Cilj ovakvog obilježavanja bio je da učenici vide koliko se energije mora uložiti kako bi se održao kvalitetan školski sat, koliko truda treba da bi učitelj imao njihovu pažnju svih 45 minuta te koliko malo treba da se sve to uruši. Na vlastitoj su koži osjetili kako je to kad oni pričaju, a netko im stalno upada u riječ ili dekoncentrira ostale svojim nestašlucima.
Kako bi dojam učitelja bio potpun, sljedeći je dan, u utorak, pedagog Miroslav sazvao razredno vijeće svih učenika-učitelja.
Pedagog im je objasnio funkciju razrednog vijeća, malo im govorio o tome kako se postaje učiteljem, objasnio im što se očekuje od njih na ovom vijeću, a zatim su učenici po razredima iznosili svoje dojmove o prethodnom danu.