preskoči na sadržaj

Osnovna škola Molve

Login
ŽUPANIJSKI PROJEKTI

 

 

 

 

Tražilica - search
Kalendar - calendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

dnevni tisak, časopisi

    newspaper, journal
  

    

  

       

  

  S P O N Z O R

 

dječji i obiteljski portali

 children and family portals
 

   

   

   

   

      

   

   

Oglasna ploča
DAN ŠKOLE

Pogledajte pregled školske godine prikazan na svečanoj sjednici za Dan škole!

NAŠI OSMAŠI

      
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b

(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)

EKO GRUPA

UČ. ZADRUGA "Mlin"

   

OŠ Molve - MLK - Naiva

stara molvarska jela


   old recipes from Molve

Poveznice - link

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2014.

Ukupno: 199888
Ovaj mjesec: 1337
Ovaj tjedan: 414
Danas: 4
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
MOLVARSKI NEGDAŠNJI KOLAČI
Autor: Ivan Jaković, 25. 3. 2013.

ISTRAŽIVAČKO - PROMOTIVNI PROJEKT UČENIKA 6.a RAZREDA

Učenici 6.a razreda Osnovne škole Molve  s razrednicom osmislili su i proveli istraživačko -promotivni  projekt „Molvarski negdašnji kolači.“

Projekt je iz područja građanskog odgoja,  Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo.


 

Ponukani problemom lokalne zajednice, a to je premala angažiranost po pitanju očuvanja od zaborava i promocije gastronomske kulturne baštine, promišljali su i krenuli u akcije.

Cilj  je bio provesti, kroz tematska područja kao što su kulturna i povijesna baština, kulturne vrijednosti i stvaralaštvo  s utjecajem na razvoj osobnog i zavičajnog identiteta i poduzetničke kompetencije te građanski odgoj,  istraživačko- promotivni projekt  koji bi  za svrhu imao trajno očuvanje od zaborava dijela tradicije i baštine, a ujedno bi bio i dobra promocija načina zdrave  prehrane i gastronomske ponude našeg mjesta.

Nakon što su učenici uvidjeli  problem, anketirali su, razgovarali  i uspjeli  osvijestiti mještane, općinsku vlast i Turističku zajednicu Molve  o potrebi većeg angažiranja oko očuvanja gastronomske baštine.

U  suradnji s općinskim načelnikom, članovima Turističke zajednice i mještanima  uvidjeli su da postoje mnogi nedostaci i da je angažiranje na tom području premalo.

Proučili su  zakonske odredbe  državne i lokalne, ljudska prava i Ustav Republike Hrvatske i iz njih su saznali da svatko ima pravo davati prijedloge javnim tijelima, ima pravo na razvoj osobnog, zavičajnog  identiteta  te  pravo i odgovornosti u očuvanju i raspolaganju nacionalnim bogatstvima.

Vođeni tim ustavnim pravima istraživali su problem. Ispitali su što se u zajednici do sada učinilo. Saznali su da nitko do sada nije izradio nikakav zapis molvarske  tradicijske gastronomije. Smatrali su  da   bi trebalo  više poraditi na očuvanju takve  baštine i da  nema razrađenog modela za to.

Učenici su predložili da se istraže molvarski nekadašnji kolači, da ih se izrađuje i fotografira te da se  izda knjižica recepata.

Istražili su i zaključili da mame, bake i prabake u svojoj ostavštini imaju recepte tradicijskih kolača. Zanimljivo je da su neki recepti prenošeni usmenim putem, kazivačice nisu imale  zapis.

Učenici su prepisali recepte, proučavali ih i  izrađivali  kolače.

 Zaključili su  da su oni primjer zdrave prehrane zbog sastojaka koji ih sačinjavaju. Sakupivši recepte spoznali su koliko je to vrijedna ostavština i koliko ih je važno trajno očuvati i njegovati. 

Tijekom rada i promišljanja shvatili su da bi njihova knjižica bila i dobra promocija mjesta Molve.

Osmislili su i dali u tisak  knjižicu recepata Molvarski negdašnji kolači. U suradnji s Općinom Molve knjižica će se distribuirati kućanstvima u Općini Molve te dijeliti kao promotivni materijal.

Po provedbi projekta  zahvalnicama su zahvalili za suradnju i pomoć u ostvarivanju projekta svima s kojima su surađivali.

Učenici su suradničkim učenjem mnogo naučili o javnoj politici, građanskom odgoju i tome što znači biti građanin, kako znati svoja prava i kako utjecati javnom politikom na vlast te napraviti nešto dobro u zajednici. Njegovali su i promovirali kulturnu baštinu, isticali  kulturne vrijednosti i razvijali stvaralaštvo.

Ojačavali su i promovirali svoj  zavičajni identitet.  Razvijali su poduzetničke kompetencije.

Učili su građanski odgoj i primjenjivali ga.

Učenici su razmjenjivali iskustva, razgovarali s tijelima vlasti i  surađivali,  izražavali svoje stavove i uvjerenja, poticali druge na suradnju i unapređivanje zajednice, poslovno su komunicirali i zahvalili.

Dokazali su da učenje za ljudska prava i demokratsko građanstvo potiče na kreativnost i aktivan angažman u zajednici te joj donosi dobrobit.

Poučili su  druge u tome kako  su  uspjeli  riješiti problem u zajednici.

Bilo je  zaista zanimljivo iskustvo raditi nešto ozbiljno, činiti nešto korisno za zajednicu, biti mali pokretači velikih stvari i zabaviti se, a ponešto i naučiti.

Ovom suradnjom svatko je na dobitku i obogaćen je za jedno pozitivno iskustvo.

Tako  se zahvaljujući ozbiljnom pristupu i  poduzetništvu  marljivih šestaša  i velikim zadovoljstvom Turističke zajednice i Općine Molve okončao maleni razredni projekt koji je prerastao u veliki uspješni istraživačko- promotivni pothvat.

Ostvaren je  cilj – knjižica recepata kao  trajan zapis sa svrhom očuvanja od zaborava dijela tradicije i baštine, a ujedno je i promocija načina zdrave  prehrane i gastronomske ponude našeg mjesta.

Učenici su dokazali da svatko može djelovati i unapređivati svoju zajednicu. Bitno je imati cilj i nešto učiniti. Radeći na projektu mnogo su naučili i dokazali da mogu činiti nešto korisno za zajednicu.

Zaživjela je suradnja škole, lokalne vlasti i privatnog poduzetništva.

Ovaj je projekt predstavljen na županijskoj smotri projekata građanskoga odgoja. Smotra je održana 21. 3. 2013. u koprivničkoj osnovnoj školi „Đuro Ester“.

Zapisala: Mirela Paša, razrednica 6.a razreda OŠ Molve

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju