« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
ISTRAŽIVAČKO - PROMOTIVNI PROJEKT UČENIKA 6.a RAZREDA
Učenici 6.a razreda Osnovne škole Molve s razrednicom osmislili su i proveli istraživačko -promotivni projekt „Molvarski negdašnji kolači.“
Projekt je iz područja građanskog odgoja, Nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo.
Ponukani problemom lokalne zajednice, a to je premala angažiranost po pitanju očuvanja od zaborava i promocije gastronomske kulturne baštine, promišljali su i krenuli u akcije.
Cilj je bio provesti, kroz tematska područja kao što su kulturna i povijesna baština, kulturne vrijednosti i stvaralaštvo s utjecajem na razvoj osobnog i zavičajnog identiteta i poduzetničke kompetencije te građanski odgoj, istraživačko- promotivni projekt koji bi za svrhu imao trajno očuvanje od zaborava dijela tradicije i baštine, a ujedno bi bio i dobra promocija načina zdrave prehrane i gastronomske ponude našeg mjesta.
Nakon što su učenici uvidjeli problem, anketirali su, razgovarali i uspjeli osvijestiti mještane, općinsku vlast i Turističku zajednicu Molve o potrebi većeg angažiranja oko očuvanja gastronomske baštine.
U suradnji s općinskim načelnikom, članovima Turističke zajednice i mještanima uvidjeli su da postoje mnogi nedostaci i da je angažiranje na tom području premalo.
Proučili su zakonske odredbe državne i lokalne, ljudska prava i Ustav Republike Hrvatske i iz njih su saznali da svatko ima pravo davati prijedloge javnim tijelima, ima pravo na razvoj osobnog, zavičajnog identiteta te pravo i odgovornosti u očuvanju i raspolaganju nacionalnim bogatstvima.
Vođeni tim ustavnim pravima istraživali su problem. Ispitali su što se u zajednici do sada učinilo. Saznali su da nitko do sada nije izradio nikakav zapis molvarske tradicijske gastronomije. Smatrali su da bi trebalo više poraditi na očuvanju takve baštine i da nema razrađenog modela za to.
Učenici su predložili da se istraže molvarski nekadašnji kolači, da ih se izrađuje i fotografira te da se izda knjižica recepata.
Istražili su i zaključili da mame, bake i prabake u svojoj ostavštini imaju recepte tradicijskih kolača. Zanimljivo je da su neki recepti prenošeni usmenim putem, kazivačice nisu imale zapis.
Učenici su prepisali recepte, proučavali ih i izrađivali kolače.
Zaključili su da su oni primjer zdrave prehrane zbog sastojaka koji ih sačinjavaju. Sakupivši recepte spoznali su koliko je to vrijedna ostavština i koliko ih je važno trajno očuvati i njegovati.
Tijekom rada i promišljanja shvatili su da bi njihova knjižica bila i dobra promocija mjesta Molve.
Osmislili su i dali u tisak knjižicu recepata Molvarski negdašnji kolači. U suradnji s Općinom Molve knjižica će se distribuirati kućanstvima u Općini Molve te dijeliti kao promotivni materijal.
Po provedbi projekta zahvalnicama su zahvalili za suradnju i pomoć u ostvarivanju projekta svima s kojima su surađivali.
Učenici su suradničkim učenjem mnogo naučili o javnoj politici, građanskom odgoju i tome što znači biti građanin, kako znati svoja prava i kako utjecati javnom politikom na vlast te napraviti nešto dobro u zajednici. Njegovali su i promovirali kulturnu baštinu, isticali kulturne vrijednosti i razvijali stvaralaštvo.
Ojačavali su i promovirali svoj zavičajni identitet. Razvijali su poduzetničke kompetencije.
Učili su građanski odgoj i primjenjivali ga.
Učenici su razmjenjivali iskustva, razgovarali s tijelima vlasti i surađivali, izražavali svoje stavove i uvjerenja, poticali druge na suradnju i unapređivanje zajednice, poslovno su komunicirali i zahvalili.
Dokazali su da učenje za ljudska prava i demokratsko građanstvo potiče na kreativnost i aktivan angažman u zajednici te joj donosi dobrobit.
Poučili su druge u tome kako su uspjeli riješiti problem u zajednici.
Bilo je zaista zanimljivo iskustvo raditi nešto ozbiljno, činiti nešto korisno za zajednicu, biti mali pokretači velikih stvari i zabaviti se, a ponešto i naučiti.
Ovom suradnjom svatko je na dobitku i obogaćen je za jedno pozitivno iskustvo.
Tako se zahvaljujući ozbiljnom pristupu i poduzetništvu marljivih šestaša i velikim zadovoljstvom Turističke zajednice i Općine Molve okončao maleni razredni projekt koji je prerastao u veliki uspješni istraživačko- promotivni pothvat.
Ostvaren je cilj – knjižica recepata kao trajan zapis sa svrhom očuvanja od zaborava dijela tradicije i baštine, a ujedno je i promocija načina zdrave prehrane i gastronomske ponude našeg mjesta.
Učenici su dokazali da svatko može djelovati i unapređivati svoju zajednicu. Bitno je imati cilj i nešto učiniti. Radeći na projektu mnogo su naučili i dokazali da mogu činiti nešto korisno za zajednicu.
Zaživjela je suradnja škole, lokalne vlasti i privatnog poduzetništva.
Ovaj je projekt predstavljen na županijskoj smotri projekata građanskoga odgoja. Smotra je održana 21. 3. 2013. u koprivničkoj osnovnoj školi „Đuro Ester“.
Zapisala: Mirela Paša, razrednica 6.a razreda OŠ Molve