« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
S ciljem osnaživanja učenika viših razreda osnovnih škola za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju te ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda kreiran je univerzalno preventivni program „ALATI ZA MODERNO DOBA“ koji će u školskoj godini 2024./2025. biti proveden u 8.b razredu. Uvažavajući multidisciplinarnost u pristupu i radu, Program je kreirao znanstveno-istraživački tim stručnjaka s različitim područjima ekspertize u domeni ponašajnih ovisnosti i prevencijske znanosti, kao i bogatim iskustvom u osmišljavanju i provedbi psihosocijalnih intervencija (od preventivnih do tretmanskih intervencija).
Digitalni uređaji postali su sastavni dio života ljudi, neovisno kojoj dobnoj skupini pripadaju te gotovo da je nezamisliv svakodnevni život bez interneta. Neosporno je da su te promjene uvelike olakšale svakodnevno funkcioniranje i doprinijele kvaliteti života, ponajviše zbog brojnih prednosti interneta poput mogućnosti učenja i razvoja novih kompetencija kao što je digitalna ili medijska pismenost, brzog stupanja u komunikaciju s drugim osobama, povezivanja s udaljenim prijateljima ili članovima obitelji, udruživanja u različite interesne skupine, pronalaska zanimljivih hobija, opuštanja, zabave, druženja itd. Uza sve navedeno, mlađim generacijama virtualno okruženje predstavlja prostor za ostvarivanje svojih razvojnih zadataka poput izgradnje zdrave slike o sebi i razvoja identiteta, istraživanja vlastite seksualnosti, uspostavljanja bliskih prijateljskih ili partnerskih odnosa, preispitivanja društvenih normi i dr. Mogućnosti i prednosti virtualnog okruženja su brojne i poželjno ih je koristiti s ciljem olakšavanja i unapređenja svakodnevnog funkcioniranja, no istovremeno je potrebno osvijestiti postojeće rizike i negativne aspekte. Tome je posebno važno podučiti djecu i mlade.
Specifični ciljevi Programa, koji ujedno predstavljaju kratkoročne ciljeve te očekivane promjene kod učenika nakon njihovog sudjelovanja u preventivnoj intervenciji, jesu: