preskoči na sadržaj

Osnovna škola Molve

Login
ŽUPANIJSKI PROJEKTI

 

 

 

 

Tražilica - search
Kalendar - calendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

dnevni tisak, časopisi

    newspaper, journal
  

    

  

       

  

  S P O N Z O R

 

dječji i obiteljski portali

 children and family portals
 

   

   

   

   

      

   

   

Oglasna ploča
DAN ŠKOLE

Pogledajte pregled školske godine prikazan na svečanoj sjednici za Dan škole!

NAŠI OSMAŠI

      
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b

(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)

EKO GRUPA

UČ. ZADRUGA "Mlin"

   

OŠ Molve - MLK - Naiva

stara molvarska jela


   old recipes from Molve

Poveznice - link

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2014.

Ukupno: 199888
Ovaj mjesec: 1337
Ovaj tjedan: 414
Danas: 4
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
KAJKAVSKO NARJEČJE U NASTAVI PREDMETA HRVATSKI JEZIK I U IZVANNASTAVNIM AKTIVNOSTIMA – PREDAVANJE UČITELJICE MARIJE HALAČEK
Autor: Marija Halaček, 15. 3. 2024.

Učiteljicu Mariju Halaček pozvala je Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, ogranak Varaždin, da bude predavač na okruglome stolu posvećenome kajkavskome narječju. U Mjesecu hrvatskoga jezika, susret se dogodio 14. ožujka u prostorima varaždinske galerije Kovačić Macolić. Učiteljica je predstavila svoja iskustva iz prakse vezana uz uključivanje kajkavskoga narječja u programe osnovne škole.


Učiteljica Halaček govorila je o predmetnome kurikulu za predmet Hrvatski jezik i zastupljenosti kajkavskoga narječja i o književnim tekstovima koji su zastupljeni u čitankama. Prisutnima je skrenula pažnju na to da ima puno tekstova na kajkavskome narječju koji su učiteljima dostupni i mogu se koristiti u školi, a da nisu odabrani za čitanke. Kurikul je razvojni dokument i, nasreću, dopušta učiteljima slobodu pri izboru polaznih tekstova. Učiteljica je predstavila i rezultate ankete provedene među učenicima i učiteljima. Učenici su navodili svoja iskustva vezana uz govorenje na zavičajnome idiomu tijekom nastavnih sati, a iskustva su različita: neki ne odustaju od svojega mjesnoga govora i njime se služe i u razgovornome i službenome stilu izražavanja, a drugi pak se svim silama trude da to dvoje razlikuju. Učitelji navode da ima učenika koji se srame govoriti kajkavski, ali i onih koji ga s radošću govore i zanimaju ih riječi koje su već pomalo izašle iz svakodnevne uporabe. Učiteljica Halaček naglasila je da su izvannastavne i izvanškolske aktivnosti plodno tlo za neometano govorenje, slušanje, čitanje i pisanje na zavičajnome idiomu te je dala mnogobrojne primjere iz svoje prakse i primjere na razini cijele Osnovne škole Molve, u kojima je vidljivo da kajkavsko narječje nije zaboravljeno i da ima itekako važnu ulogu u životu i radu škole.

Na skupu su još govorile prof. Nataša Sajko i dr.sc. Bojana Schubert, koje su također predstavile zanimljive teme vezane uz uključivanje kajkavskih tema u nastavu Hrvatskoga jezika.

Pogledati možete i na poveznici https://www.info.hazu.hr/events/okrugli-stol-izazovi-ukljucivanja-kajkavskih-tema-u-nastavu-hrvatskog-jezika-teorija-i-praksa/





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju