« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Učenici 4. razreda Osnovne škole Molve i Područne škole Medvedička u ponedjeljak 16. svibnja posjetili su Gradsku knjižnicu Đurđevac sa školskom knjižničarkom Anom Molnar Šadek te učiteljicama Željkicom Čerepinko i Krunoslavom Šikulec. Na Dječjem odjelu gradske knjižnice dočekala ih je knjižničarka Katarina Pavlović te ih upoznala s radom odjela koji je namijenjen djeci od najranije dobi života pa do kraja osmogodišnje škole, roditeljima, učiteljima i odgojiteljima.
Tako su učenici imali priliku ponoviti znanje o načinu posuđivanja knjiga, čuvanju posuđenih knjiga i pronalaženju željenih knjiga na policama. Knjižničarka ih je pozvala da postanu članovi Dječjeg odjela tako da zatraže pristupnicu od knjižničara, zamole jednog od roditelja da je ispuni i potpiše. Tako ispunjenu i potpisanu pristupnicu donesu u knjižnicu i članarina je za sve zainteresirane besplatna.
Učenici su saznali koliko se knjiga nalazi na dječjem odjelu te ukupan broj svih knjiga gradske knjižnice. Uživali su listajući i gledajući slike u 3D knjigama, vidjeli i prolistali najveću i najmanju knjigu u knjižnici. Zatim su oslikavali straničnike i pisali poruke za čitatelje.
Nakon toga knjižničarka Sanja Lacković provela ih je Odjelom za odrasle gdje su vidjeli kako je raspoređena knjižnična građa na hrvatsku i svjetsku književnost, popularno-stručnu literaturu, knjige na stranim jezicima, lektiru itd. Ovaj nadasve zanimljiv i poučan posjet zasladili su odlaskom na sladoled.
Naime ovaj posjet knjižnici je bila i završna aktivnost projekta „Knjige-naši prijatelji“ u koji su bili uključeni učenici 4. razreda. Cilj projekta je poticanje i promicanje čitalačkih vještina kod učenika, a posredno i članova cijele obitelji te razvoj kulture čitanja.
Ovim projektom roditeljima se skreće pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivira ih se i upućuje kako da pomognu svojoj djeci, senzibilizira ih se za sklonost školskoj knjižnici i knjižničaru te koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djeci u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje.
Zato su učenici svaka dva do tri tjedna izmjenjivali ruksak s odabranim knjigama za svoje članove obitelji kako bi vrijeme provodili u zajedničkom čitanju. Bilo je tu zanimljivog štiva za svakog člana obitelji, od dječjih slikovnica za najmlađu braću do razne pedagoške literature, romana, kuharica ili povijesnih zanimljivosti. Prilikom izmjene ruksaka, svaki bi učenik prezentirao što se čitalo u obitelji, kako su se proveli čitajući zajedno, što im je bilo zanimljivo i kakvi su im dojmovi.
Učenici su također u školi pojačanim čitanjem naglas tekstova raznih tematika, novinskih članaka i sl. iznosili vlastito mišljenje, doživljaj i stav o pročitanom djelu, učili izvući i zapisati bitne činjenice nekog teksta.
Koristeći različite izvore informacija od enciklopedija i leksikona do istraživanja na internetu školskih tableta, pronalazili su podatke koji su ih posebno zanimali.
Vjerujem da će se interes za čitanjem većine učenika nastaviti i u buduće.