« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Na ovogodišnjem 11. susretu hrvatskoga dječjeg duhovnoga stvaralaštva „Stjepan Kranjčić” sudjelovale su dvije učenice šestog razreda OŠ Molve, Karla Takač s radom (Ne)pravda i Patricija Bukovčan s radom Prijateljstvo iz nepravde. Mentorica im je Mirela Paša.
Rad Karle Takač (Ne)pravda jedan je od sedamnaest nagrađenih radova među 103 pristigla književna rada, a izabran je i za tiskanje u zborniku radova te javno čitanje na Susretu dječjeg duhovnog stvaralaštva, 30.4.2022., u Križevcima.
Književni natječaj podijeljen je u žanrove: poezija, proza, igrokaz, a također je i likovni natječaj. Na njega su pristigli radovi iz ukupno 65 škola s područja cijele Republike Hrvatske, stoga je Karlin rad veliki uspjeh kojim će promovirati OŠ Molve.
Našoj Karli i Patriciji čestitamo i želimo još takvih uspjeha te lijepo iskustvo na susretu u Križevcima.
Rad učenice Karle Takač možete pročitati u nastavku:
(NE)PRAVDA
Ana je došla iz škole. Dobila je zadaću saznati i zapisati što je to pravda, a nije točno znala što je to. Nije joj bilo jasno misli li se pod tim pojmom na biti u pravu, na zločin i kaznu, toleranciju ili što drugo. Podsjećalo ju je to još na baku koja je znala reći sestričnama kad bi se posvađale: „Hoćete li da vam ja podijelim pravdu?“. Dosjetila se još i da tu riječ baka često koristi kad kaže da se susjeda sa susjedom opet pravda. Nikad joj to nije bilo potpuno jasno.
Mnogo je razmišljala što to točno znači. Primijetila je da ta riječ ne znači uvijek isto. Odjednom je hitro otrčala do bratove sobe. Njezin stariji brat Marko pisao je svoju zadaću. Ana ga upita: „Marko , znaš li što je to pravda?“. Marko se zamislio i ljutito odgovorio:
„Pusti me! Googlaj!“. Tužno je otišla i uključila računalo. Sjetila se učiteljice iz hrvatskog jezika i upute da koriste Jezični portal. Upisala je PRAVDA i pronašla je značenje. Pravda je zakonom i običajima utemeljeno stanje u kojem svatko čuva ili dobiva materijalna i duhovna dobra bez štete po drugoga; pravednost, pravica. Pronašla je i definiciju Pravda je skup osnovnih vrijednosti na kojima se moraju temeljiti društvo i država. Ponovno je dojurila Marku: „ Ali to nije to!“. Marko se primirio i rekao joj: „ Pravda je kad svatko dobije svoj kolač, bombon… kad svatko dobije jednaki dio, svoj dio, dio koji ga pripada. Pravda je i kad se svako biće jednako cijeni i voli, kad poštujemo sve oko sebe i svakoga uvažavamo i doživljavamo jednakim.“. "Ahaaaa! To je ono kad činiš ispravno!“, zaključila je Ana.
Sjetila se tada i majčinih riječi „pravda je spora, ali dostižna“. Shvatila je da je pravda nešto dobro, da je to najbolje rješenje svake situacije i da na kraju ipak većinom pobjeđuje. No, tada joj se javi misao. Ali sva djeca na svijetu nemaju jednako, to nije dobro, to nije pravedno. Mnogi su gladni, neki nemaju školu, neki trpe nasilje, neki, neki…
Ljutito je otrčala u svoju sobu. Svoje misli i spoznaje o nepravdi zapisala je u bilježnicu. Ana je saznala i shvatila što je to (ne)pravda. Pravda je ljubav i jednakost prema svima i ona nikoga ne oštećuje, ali Anu je više obuzela misao o nepravdi. Brinulo ju je što će reći učiteljica za njezin rad. Nije tražila da napišu što je nepravda, nego što je pravda. Ona je kroz nepravdu objasnila i razumjela pravdu. Nije važno je li nešto pravda i pravedno, važno je da nitko ne osjeća nepravdu. Napisala je najbolji i najljepši sastavak u razredu.
Karla Takač, 6.b