« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Poštovani roditelji,
nalazimo se u situaciji koja kod svakog od nas izaziva nelagodu, strah, zabrinutost, naročito kod djece. Život im se promijenio, daleko su od prijatelja, nastavu prate online. U svim tim okolnostima javljaju se problemi u obavljanju obveza zbog manjka motivacije i koncentracije. U nastavku pročitajte kako poboljšati koncentraciju i pogledajte neke edukativne materijale koji mogu pomoći vama i vašoj djeci.
Ivana Radić, prof. logoped
Već više od mjesec dana se borimo s ovom novonastalom situacijom. Svakodnevno slušamo o korona virusu, karanteni, izolaciji. Sve mjere koje su poduzete s ciljem sprječavanja širenja epidemije promijenile su i naše i živote naše djece. Postalo nam je normalno raditi od kuće, djeci pratiti nastavu preko televizije ili online platformi. Sve to je djeci vrlo teško prihvatiti i shvatiti jer više nisu u blizini svojih prijatelja, slušaju vijesti i razgovore te tako osjećaju našu zabrinutost što na njih djeluje uznemirujuće. U takvim okolnostima je vrlo teško održati pažnju i biti koncentriran. Nekoliko savjeta koji bi mogli pomoći da se poboljša koncentracija:
Djeci je potrebno pružiti puno ljubavi uvijek, a sada i više nego prije. Istraživanja su pokazala kako su emocije vrlo važne u održavanju koncentracije. Negativne emocije (strah, tjeskoba, ljutnja) imaju snažan učinak na slabljenje koncentracije, dok pozitivne emocije (sreća, zahvalnost, divljenje) djeluju na povećanje koncentracije i motivacije za rad. Važno je pohvaliti dijete za svaki uspješno odrađeni zadatak i kad je god moguće zagrlite i dodirnite svoje dijete jer je poznato da se djeca najbolje umiruju dodirom i zagrljajem jer im to pruža osjećaj sigurnosti.
Djeci je potrebna pomoć u organizaciji radnog dana kako bi se osiguralo vrijeme za učenje, odmor i igru. Odgađanje obavljanja nekog zadatka može smanjiti koncentraciju jer obavljanje stvari u posljednji trenutak uzrokuje stres, a stres je jedan od glavnih uzroka smanjene koncentracije.
Važno je pronaći odgovarajući prostor za rad te pomoći djetetu u pripremi tog prostora koji treba djelovati motivirajuće. Potrebno je iz okoline ukloniti sve što odvlači pažnju kao što je televizija, glazba i slično.
Ukoliko se pridržavamo neke rutine djeci osiguravamo više vremena za odmor koji je važan za bolju pažnju i koncentraciju. Djeca neprestano uče te ih je važno uključiti i u svakodnevne kućanske aktivnosti (pospremajte zajedno, kuhajte omiljena jela, kolače…).
San je bitan dio učenja jer djetetu treba san kako bi održalo koncentraciju prilikom učenja. Djeci u dobi od 3 do 5 godina potrebno je od 11 do 13 sati.. Ako je dijete staro između 6 i 13 godina, potrebno mu je 9 do 11 sati sna, dok tinejdžeri trebaju 8 do 10 sati. Pridržavanje rutine odlaska na spavanje i dovoljan broj sati sna pozitivno će se odraziti na sposobnost pažnje i koncentracije.
Na sposobnost pažnje i koncentracije utječe i prehrana. Preskakanje obroka, posebice doručka, neuravnoteženi obroci (brza hrana) i slaba fizička aktivnost rezultiraju manjkom energije što se reflektira na sposobnost učenja. Uravnotežena prehrana na prirodan način može doprinijeti poboljšanju pažnje i koncentracije.
Na poveznici možete vidjeti aplikaciju Stella koja je prije svega edukativna i usmjerena zaštiti mentalnog zdravlja djece. Sadrži edukativne materijale, tehnike za samopomoć (kod tjeskobe i depresivnosti). Pomaže djeci da prepoznaju i razumiju svoje osjećaje te razviju tehnike samokontrole i na taj se način lakše suočavaju s uznemiravajućim situacijama. Namijenjena je djeci od 11 godina starosti i odraslima. Aplikacija Stella je besplatna i dostupna je na: https://projekt-stella.com.hr/