« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Europski dan logopedije se obilježava 6. ožujka. Svake godine se određuje područje kojem će se detaljnije posvetiti. Ove godine tema je „Autizam – komunikacija omogućava povezivanje“. Povodom toga dana postavljen je pano kako bi se učenike informiralo o ovoj teškoći.
Autizam je neurobiološki razvojni poremećaj. Može biti primarni - javlja se unutar prvih mjeseci života i sekundarni - javlja se oko druge godine života. Dio djece sporo usvaja nova znanja i vještine te imaju smanjene intelektualne sposobnosti dok drugi dio, odnosno većina, ima normalnu do vrlo visoku inteligenciju. Djeca s autizmom imaju teškoće u tri područja: socijalna interakcija, komunikacija i ponašanje.
Autizam jednako zahvaća svu djecu, ali neki čimbenici povećavaju rizik, kao što su: spol djeteta, obiteljska anamneza, ostali poremećaji te dob roditelja. Nema poznatih uzroka pojavi autizma, no s obzirom na složenost ovog stanja postoji više mogućih uzroka. Važnu ulogu imaju genetika i okolina. Ne postoji lijek za autizam pa čak ni terapija koja bi odgovarala svima. Liječenje je individualno, a cilj je povećanje djetetovih sposobnosti smanjivanjem simptoma te podrška u razvoju i učenju. Autističnim osobama primarno se bave defektolozi ili stručnjaci drugih područja – logopedi, radni terapeuti, fizioterapeuti itd. Liječenje može uključivati terapije usmjerene na: ponašanje, komunikacijske terapije, obrazovanje, obiteljska terapija. Postoje i alternativne metode liječenja autizma kojima se nastoje smanjiti simptomi autizma (kreativne terapije - usmjerene na smanjenje djetetove osjetljivosti na dodir ili zvuk kroz glazbu ili slikanje, terapije bazirane na poboljšanju senzornih sustava i sl.).
Budite strpljivi s autističnom djecom, fokusirajte se na one stvari koje djeca uspješno izvršavaju kao i one koje ih odlikuju kao istinske genijalce. Fokusirajte se na njihov napredak, a ono što ne mogu učiniti neka vam bude poticaj da daljnji rast i razvoj. Na sve napisano dodajte još jedno – bezuvjetnu ljubav – koja je zapravo najveći faktor uspjeha pred nepoznatom planinom zvanom Autizam.