« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
U mnoštvu datuma kojima se obilježavaju razni događaji, nama matematičarima osobito je zanimljiv 14. ožujka (14.3.). Na taj dan svake se godine obilježava Dan broja π. Ako datum gledamo zapisan u formatu mjesec,dan dobit ćemo približnu vrijednost broja π zaokruženog na dvije decimale. Učenici naše škole također su se pridružili ovome obilježavanju na vrlo zanimljiv i nov način kroz nekoliko dana i aktivnosti.
Obilježavanje ovog zanimljivog dana započeli smo još prošli tjedan izradom plakata na kojem su informacije i zanimljivosti o broju π bile prikazane QR kodovima. Na sam Dan broja π sedmaši i osmaši su na satima matematike imali priliku odigrati Kahoot kviz o broju π i provjeriti koliko su ponuđenih informacija zapamtili.
Glavni dio ovog obilježavanja održan je u učionici matematike od 18 do 20 h. Druženje je počelo projekcijom animiranog filma Sir Cumference and the Dragon of Pi. Pogledali smo i prezentaciju s osnovnim informacijama iz povijesti broja π i mnogim zanimljivostima. Učenici su zatim podijeljeni u tri grupe. Imali su zadatak pronaći odgovore na pitanja vezana uz broj π. Potraga za QR kodovima postavljenim u učionici bila je vrlo zanimljiva i vrlo dinamična potraga jer neki su kodovi bili postavljeni na manje uočljivim mjestima, a neki su pak sadržavali bezvrijedne informacije za ovo natjecanje. Tijekom potrage slušali smo broj π odsviran na klaviru i više instrumenata u smislu nadovezivanja kada jedan dio završi. Slijedile su još dvije aktivnosti – slagalica s decimalama broja π i pisanje izreka ili stihova s točno određenim brojem glasova u riječi. Ova posljednja aktivnost je bila vrlo izazovna jer je broj glasova u riječima morao redom pratiti decimale broja π. Nastale su vrlo zanimljive i neobične izjave koje su nas dobro nasmijale.
Druženje uz broj π bilo je ugodno. Mnoge smo stvari naučili, zabavili smo se i još jednom se uvjerili da je matematika puno više od tablice množenja ili zbrajanja razlomaka ili …
Do sljedećeg druženja pozdravljaju vas vaše učiteljice Rajna Franjo i Danijela Večenaj.