« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Učenici 2. i 3. razreda tijekom ove školske godine kroz razne aktivnosti, radionice, posjete i predavanja bavit će se projektom pod nazivom „Povezuju li nas ili razdvajaju razlike“. Živimo u vremenu kada su učenici sve više okruženi predrasudama i stereotipima prema kojima se i ponašaju, pa je nužno djelovati na razvoj njihove osobnosti. Učenici se u svakodnevnom životu susreću s osobama s invaliditetom, a ne znaju kako se prema njima pravilno ponašati.
Stoga je važno kod učenika od najranije dobi razvijati znanja, osnaživati vještine i produbljivati razumijevanje različitosti.
Zato je cilj ovog projekta uvažavanje različitosti, promicanje tolerancije, senzibilizacija učenika za probleme i potrebe osoba s invaliditetom.
Prva aktivnost ovog projekta održana je u ponedjeljak 5. prosinca u 18 sati u prostorijama osnovne škole gdje su učenici sa svojim roditeljima i učiteljicama ugostili predstavnike Udruge slijepih i slabovidnih osoba iz Koprivnice. Podosta velika skupina roditelja i djece koja se okupila bila je podijeljena u dvije radionice, jedna za roditelje, a druga za učenike.
Roditelji su imali prilike saznati mnogo o načinu djelovanja udruge, o potrebama i poteškoćama slijepih i slabovidnih osoba s kojima se susreću u svakodnevnom životu. Koristeći razne simulacijske naočale (koje simuliraju određene vrste oštećenja vida) mogli su isprobati kako je to biti u koži slijepe osobe i obavljati obične svakodnevne aktivnosti kao što su kretanje u prostoru, kretanje po stepenicama, sjedanje za stol i komunikacija. Naučili su i pravilno obraćanje i pristupanje slijepoj osobi te osnove vođenja takve osobe.
Učenici su kroz svoju iskustvenu radionicu naučili tko su slijepe osobe i kako se igraju slijepa djeca. Igrali su društvene igre prilagođene slijepima i saznali kako je kod takvih igara naglasak na izoštravanju osjetila sluha, dodira ili njuha. Saznali su na koji način slijepi pišu i čitaju. Na kraju su i osobno naučili osnove vođenja slijepe osobe te kako joj pristupiti i pomoći u svakodnevnim situacijama. Mogli su isprobati i simulacijske naočale koje prikazuju različita oštećenja vida te se kretati pomoću bijelog štapa.
Uz smijeh i zabavu vrijeme je brzo prošlo, a entuzijazam i dobru volju učenika predstavnici udruge nagradili su malim poklonom. Svatko od njih dobio je svoje ime i prezime napisano na Braillevom pismu. Druženje je završilo pjesmom, fotografiranjem i malom zakuskom.
Zahvaljujemo se predstavnicima Udruge slijepih i slabovidnih iz Koprivnice koji su se vrlo rado odazvali našem pozivu na suradnju u ovom projektu.
Učiteljice Katica Ištvan i Željkica Čerepinko