preskoči na sadržaj

Osnovna škola Molve

Login
ŽUPANIJSKI PROJEKTI

 

 

Tražilica - search
Kalendar - calendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

dnevni tisak, časopisi

    newspaper, journal
  

    

  

       

  

  S P O N Z O R

 

dječji i obiteljski portali

 children and family portals
 

   

   

   

   

      

   

   

Oglasna ploča
KNJIGA MJESECA

          KNJIGA MJESECA

  "Druga obala" Mirjane Buljan

 

R.I.V.E.R.S.

      
 

EKO GRUPA

UČ. ZADRUGA "Mlin"

   

OŠ Molve - MLK - Naiva

stara molvarska jela


   old recipes from Molve

Poveznice - link

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2014.

Ukupno: 183563
Ovaj mjesec: 1750
Ovaj tjedan: 300
Danas: 25
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
EUROPSKA DIMENZIJA U KURIKULUMU SEOSKE ŠKOLE
Autor: Ivan Jaković, 18. 11. 2016.

Osnovna škola Molve ponovno je uspješno aplicirala na natječaj Erasmus +  te u sklopu KA1 – ključne aktivnosti provodi svoj projekt pod nazivom „Europska dimenzija u kurikulumu seoske škole“ koji će trajati u školskoj godini 2016./17. i postati dio školskog Razvojnog plana. Projektnu su ideju pokrenule učiteljice Mirjana Kelemin i Marija Halaček, potaknute dobrim iskustvima nakon dvogodišnjeg Comenius projekta. Iskustva su pokazala kako je i učiteljima i učenicima vrlo važna međunarodna suradnja koja proširuje vidike i osnažuje sudionike odgoja i obrazovanja. 


Sam naziv projekta daje naslutiti kako se njime želi osnažiti kurikulum Osnovne škole Molve elementima koji podrazumijevaju europsku dimenziju, a najvažniji su: kontinuirano poticanje razvoja i učenja o europskome identitetu, demokraciji, ljudskim pravima i slobodama radi međusobnog uvažavanja, prihvaćanja i tolerancije prema različitostima; mobilnost u svrhu upoznavanja drugih jezika, kultura, vjera i običaja; upoznavanje različitih obrazovnih politika i sustava obrazovanja te razvijanje vještina upravljanja EU projektima. Projektom su predviđeni tečajevi u Francuskoj, Finskoj, Portugalu i Malti.

Premda je Osnovna škola Molve mala škola, udaljena od gradskih središta, svojim učenicima nastoji pružiti što bogatije sadržaje. S obzirom da su navedeni ciljevi postavljeni i za buduće generacije učitelja i učenika, škola se nada produbljenju projekta već sljedeće godine u obliku strateškog partnerstva.

Prva se mobilnost ostvarila u Francuskoj u prvoj polovici studenog, u gradu Strasbourgu, jednom od središta europskih institucija. Strukturirani tečaj naziva „How to learn and teach Europe in an attractive way“ organizirala je francuska asocijacija AEDE. Tečaju su pristupile učiteljice Mirjana Kelemin i Marija Halaček, uz učitelje iz različitih europskih zemalja: Estonije, Španjolske, Poljske, Nizozemske, Njemačke, Francuske i Portugala. Cijeli je tjedan bio posvećen upoznavanju i usvajanju vještina kojima bi se učenicima trebao približiti pojam Europe i Europske unije na zanimljiv način, primjenjujući ELICIT + metodu. Ovaj akronim podrazumijeva European Literacy and Citizenship. Dakle, europska i građanska pismenost može se razvijati u školi i izvan nje, a podrazumijeva široku lepezu potrebnih kompetencija za građane kakvi su potrebni u današnjem društvu.

Tijekom tečaja učiteljice su upoznate s nekim načinima i metodama poučavanja o Europi, a naravno, na prvome je mjestu igra. The smartest Europeen je jedna od takvih igara, no ima ih i na različitim internetskim stranicama, poput kidilangues.fr. Djeci se pojmovi vezani uz ljudska prava i slobode mogu približiti basnama, stripovima, video isječcima ili karikaturama. Stoga su polaznici obišli i stalni postav muzeja poznatog ilustratora Tomija Ungerera, smještenog u samome centru Strasbourga. U raznolikim radionicama sudionici su vježbali kako prepoznati stereotipe i „razbijati ih“, kako legendu o Europi primijeniti u različitim nastavnim predmetima (likovna i glazbena umjetnost, nastava hrvatskog i stranih jezika, povijest), razvijali su kritičko mišljenje dajući osvrte na novinske članke iz različitih svjetskih dnevnih novina, debatirali o temama vezanim uz dva grada koja su sjedišta Europskoga parlamenta te su u radionici „People on the move“ promišljali o migracijama koje su obilježile stoljeća, a posebno današnjicu. Tim povodom razgledali su i izložbu svjetskih fotografa koji zastrašujućim fotografijama dokumentiraju današnju izbjegličku krizu.

U sklopu ovoga seminara polaznici su imali vođeno razgledavanje Vijeća Europe i Europskoga parlamenta, a prisustvovali su i svečanome otvorenju Svjetskoga foruma demokracije s naglaskom na ulogu obrazovanja. Predstavljen je i program Euroscole te kampanja protiv govora mržnje – No Hate Speech.

Poseban pečat ovome seminaru učiteljice OŠ Molve dale su svojim posjetom stalnom predstavniku Republike Hrvatske pri Vijeću Europe, gospodinu Miroslavu Papi. On je učiteljice  primio u svojem uredu te ih pozvao na svečano otvorenje izložbe fotografija „Hrvatska iz zraka“. Izložba se održala povodom 20.obljetnice ulaska Republike Hrvatske u Vijeće Europe. Fotografije Davora Rostuhara izložene su u predvorju zgrade, a izložbu je svečano otvorila zamjenica glavnog tajnika Vijeća, gospođa Gabriella Battaini-Dragoni.  Gospodin Papa izrazio je svoje zadovoljstvo suradnjom s Osnovnom školom Molve i svoju podršku samome projektu.

Nakon osmodnevnog međunarodnog seminara i lekcija koje su se održavale i na engleskom i na francuskom jeziku, stečena su nova poznanstva i nove prilike za suradnju, a sudionice su već osmislile i načine na koje će naučeno ugraditi u novi školski kurikulum. Projekt se sada nastavlja svojim diseminacijskim aktivnostima, ali i pripremama za novo putovanje u siječnju u Finsku gdje će se učitelji iskustveno upoznati s obrazovnim sustavom koji slovi kao najbolji  u Europi.

                                                               Zapisala: Marija Halaček, prof.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju