« Studeni 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Povodom Mjeseca hrvatske knjige, koji je ove godine posvećen živoj riječi i pripovijedanju, za učenike razredne nastave 20. studenog organiziran je susret s književnicom i pripovjedačicom Ivankom Ferenčić Martinčić. Ivanka je za učenike osmislila splet priča pod nazivom „Spašavanje bajki“ jer vjeruje da sve životne vrijednosti djeca mogu naučiti iz bajke. Vedra, vesela i energična Ivanka je izmjenom aktivnosti kod učenika pobudila želju za slušanjem i pričanjem, a kao krajnji rezultat i za posudbom njezinih slikovnica u školskoj knjižnici.
Zahvaljujemo se Ivanki na lijepom susretu i nadamo se još kojem druženju.
20. studenog smo posjetili matičnu školu. Najprije smo se najeli u školskom restoranu što je bilo novo i izazovno jer morali smo sami nositi pladnjeve s tanjurima do stola te ih na kraju vratiti tetama kuharicama. Nakon toga smo razgledali školsku knjižnicu, vidjeli odakle dolaze njihove knjige za cjelovito čitanje te pomogli knjižničarki u razduživanju i zaduživanju lektira. Posjetili smo i ravnatelja u njegovom uredu, saznali kako funkcioniraju školske kamere te ga svašta pitali. Poslije toga smo još kratko obišli urede tajnice, računovotkinje, logopedice i pedagoginje i vidjeli veliku zbornicu. Prije odlaska na pričaonicu s književnicom Ivankom Ferenčić Martinčić posjetili smo još i školsku dvoranu.
Dana 19. studenog 2024. u OŠ Sv. Ivan Žabno održano je županijsko natjecanje u šahu za djevojčice i dječake školskih sportskih društava osnovnih škola.
Učenici 1. i 2. razreda matične i područnih škola danas su prisustvovali izvanučioničkoj nastavi u dvorani Domoljub u Koprivnici. Za učenike je u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta organizirana kazališna predstava „DARac i MARac“ koju izvodi Gradsko kazalište Sisak.
U utorak 19. studenog na početku nastavnog dana prigodno i svečano smo obilježili Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. Program je vodio učitelj povijesti Matej Ištvan, prikazao je dva simbolična video isječka na kraju – Vukovar nakon rata i Vukovar sada – i završio obilježavanje s porukom kako učenici trebaju uvidjeti da rat nije rješenje, da rat nije sjediti za računalom i ubijati i biti ubijen pa nastaviti dalje, da se ne treba širiti mržnja prema drugoj naciji već da trebamo gledati ljude kao dobre ili loše i prema tome reagirati. Nadamo se da su učenici sjeli u klupe s takvim mislima u glavi – nasilje nije rješenje.
Također je učitelj pozvao sve učenike da razgledaju izložbu učeničkih radova članova učeničke zadruge „Mlin“ koji su od gline radili replike Vučedolske golubice i Vukovarskog vodotornja te učenika 4. razreda koji su replicirali poznatu umjetničku osječku instalaciju „Fićo gazi tenka!“.
Učenici sedmog i osmog razreda prijavili su se na pub kviz vezan uz lektirno djelo Junaci (dječaci) Pavlove ulice. Kviz je osmislio i vodio poznati „kvizaš“ i znalac Krešimir Sučević Međeral uz pokroviteljstvo izdavačke kuće Katarina Zrinska i prevoditeljicu Leu Kovacs. Sa svojom mentoricom učiteljicom Marijom Halaček učenici su ponovo detaljno iščitavali knjigu i sastajali se na pripremama. Razveselio ih je poziv i potvrda sudjelovanja, kao i odlično 4. mjesto koje su osvojili na kvizu u subotu 16. studenog. Sudjelovalo je 16 ekipa iz cijele Hrvatske, a u našem su timu bile sedmašice Milica Prgomet i Magdalena Šikulec te osmaši Luka Matekov i Tomislav Hontić.
Članovi Udruge dragovoljaca i veterana Domovinskog rata Republike Hrvatske, Podružnice Koprivničko-križevačke županije 11. studenog 2024. učenicima 8. razreda održali su prezentaciju o značaju i ulozi Koprivničko-križevačke županije u Domovinskom ratu. Projekt se provodi uz potporu Ministarstva hrvatskih branitelja i Koprivničko-križevačke županije.
Dana 8. studenog 2024. učenici osmog razreda posjetili su Grkokatoličku katedralu i Gradski muzej u Križevcima. U sklopu terenske nastave posjetili su i Obrtnički i gospodarski sajam gdje su mogli vidjeti predstavljanje srednjih škola, udruga, tvrtki. Učenici srednjih škola govorili su im o svojim iskustvima tijekom školovanja za određeno zanimanje, a i pokazali su im strojeve na kojima rade i uče. Uz uvodnu radionicu na kojoj smo se bavili utvrđivanjem njihovih dosadašnjih spoznaja o određenim zanimanjima, ovo je bila druga aktivnost iz programa profesionalnog informiranja i usmjeravanja za učenike 8. razreda.
Učiteljica hrvatskog jezika Marija Halaček posjetila je Ohrid i tamošnju osnovnu školu Leskoec, a u sklopu Eramus+ programa i aktivnosti „job shadowing“. Tjedan dana promatrala je rad škole, nastavu i djelatnosti stručnih suradnika te je upoznala makedonski sustav obrazovanja.
U Osnovnoj školi Molve i Područnim školama Repaš i Medvedička održana je i ove godine humanitarna akcija prikupljanja prehrambenih i higijenskih proizvoda Sabirna akcija „Solidarnost na djelu 2024.“ Akcija je održana od 10. do 31.10.2024. godine u suradnji OŠ Molve i Gradskog društva Crvenog križa Đurđevac. Prikupljeno je ukupno 113,58 kg i 15 litara hrane i 2,2 kg, 22,9 litara i 19 pakiranja higijenskih potrepština.
Ravnateljica GDCK Đurđevac Sofija Paša, 6.11.2024. g., posjetila je OŠ Molve i preuzela prikupljene proizvode koje će u predbožićno vrijeme volonteri slagati u pakete i raznositi osobama i obiteljima u potrebi.
OŠ Molve i GDCK Đurđevac zahvaljuju svima koji su sudjelovali u akciji prikupljanja kao i razvrstavanja i prebrojavanja prikupljenih proizvoda.
U sklopu Mjeseca hrvatske knjige već tradicionalno školsku knjižnicu posjećuju polaznici Dječjeg vrtića Pčelica, grupe Bubamare i Leptirići, i upoznaju se s pojmom „knjižnica“, „knjižničarka“ i „posudba“, a knjižničarka im uvijek pročita i poneku priču J. Cilj posjete je da djeca odmalena imaju doticaj s knjigama, kako doma, tako i u vrtiću, školi ili bibliobusu, a naša zadaća je djeci što više čitati i zajedno s njima uživati u svijetu knjiga.
Ove školske godine učenici 2. i 3. razreda sa svojim učiteljicama imaju projekt pod nazivom Zajedno različiti. Cilj ovog projekta je uvažavanje različitosti, promicanje tolerancije, senzibilizacija učenika za probleme i potrebe osoba s invaliditetom. Živimo u vremenu kada su učenici sve više okruženi predrasudama i stereotipima prema kojima se i ponašaju pa je nužno djelovati na razvoj njihove osobnosti. Učenici se u svakodnevnom životu susreću s osobama s invaliditetom, a ne znaju kako se prema njima pravilno ponašati. Zato je od najranije dobi potrebno razvijati znanja, osnaživati vještine i produbljivati razumijevanje različitosti te na taj način smanjiti predrasude, povećati prag tolerancije, povećati međusobno pomaganje te smanjiti učestalost međusobnih konflikata. Ovaj projekt će se provoditi tijekom cijele školske godine putem raznih radionica (građanski odgoj, UNICEF-ove radionice tolerancije), obilježavanjem značajnih datuma, ugošćivanjem osoba s invaliditetom, posjetom udrugama osoba s intelektualnim poteškoćama i druženjem s korisnicima Punine života.
Prvu aktivnost ovog projekta učenici su realizirali u utorak 5. 11. 2024. odlaskom u Dom za osobe starije dobi „Punina života“.
Udruga ratnih veterana i pripadnika gardijske postrojbe "TIGROVI" 4. studenog 2024. predstavila je ratni put 1. gardijske brigade "TIGROVI" učenicima 7. i 8. razreda. Učenici su pogledali film o nastanku brigade koji su im dodatno protumačili ratni zapovjednici postrojbe te film o trenutnim područjima djelovanja "TIGROVA". Na kraju su mogli isprobati vojnu opremu što im je bilo posebno zanimljivo. Projekt financira Ministarstvo hrvatskih branitelja.
Sklopom od pet radionica koje se ove školske godine provode u petom razredu na temu asertivne komunikacije uživo i virtualno želi se utjecati na razvoj komunikacijskih i socijalnih vještina učenika te na preuzimanje odgovornosti za vlastito ponašanje. Učenici će nakon radionica biti sposobni definirati pojam asertivnosti, prepoznati i razlikovati pasivnu, agresivnu i asertivnu komunikaciju u online i offline svijetu, izraziti se koristeći „JA” poruke, prosuđivati o adekvatnim načinima upućivanja i prihvaćanja kritika, primijeniti asertivnu komunikaciju u svakodnevnim situacijama. Kroz primjere vlastitih i izmišljenih situacija, igra uloga, rasprava učenici će osvještavati vlastiti stil komunikacije kojim se služe i kad komuniciraju na društvenim mrežama.
ABECEDA PREVENCIJE – podrška školama za ujednačavanje standarda kvalitete i sadržaja školskih preventivnih strategija
Prakticiranje preventivnih strategija u školama pridonosi socijalno-emocionalnom učenju djece i kreiranju društvene zajednice čiji članovi imaju kvalitetne međuljudske odnose, poštuju jedni druge i društvene norme, zadovoljni su, posvećeni učenju, empatični i autonomni u nenasilnom rješavanju sukoba, s razvijenom otpornošću i samopouzdanjem (Mainstone-Cotton, 2021). Radi se o složenom sustavu mjera i aktivnosti usmjerenih prema smanjivanju ili otklanjanju rizičnih činitelja i/ili posljedica njihova djelovanja te jačanja zaštitnih činitelja u područjima ključnima za razvoj, prilagodbu i sazrijevanje djece.
S ciljem osnaživanja učenika viših razreda osnovnih škola za razvoj njihovog odgovornog ponašanja značajnog u prevenciji ponašajnih ovisnosti i rizičnih ponašanja u virtualnom okruženju te ostvarivanja pozitivnih razvojnih ishoda kreiran je univerzalno preventivni program „ALATI ZA MODERNO DOBA“ koji će u školskoj godini 2024./2025. biti proveden u 8.b razredu. Uvažavajući multidisciplinarnost u pristupu i radu, Program je kreirao znanstveno-istraživački tim stručnjaka s različitim područjima ekspertize u domeni ponašajnih ovisnosti i prevencijske znanosti, kao i bogatim iskustvom u osmišljavanju i provedbi psihosocijalnih intervencija (od preventivnih do tretmanskih intervencija).
Učenici četvrtog razreda matične škole Molve i područnih škola Repaš i Medvedička posjetili su 24. listopada 2024. godine Zagreb - glavni grad Republike Hrvatske.
Učenici razredne nastave matične škole 21. listopada 2024. u Kino sali Molve imali su prilike pogledati kazališnu predstavu „Stonoga Goga“ i sudjelovati u radionici Teatra Poco Loco u sklopu programa Ruksak pun kulture.
Dana 17. listopada u školskoj je dvorani održano predavanje i radionica „Pomoć u hitnim stanjima“ za učenike 7. i 8. razreda. Zanimljivo i poučno predavanje učenicima su održali djelatnici Zavoda za hitnu medicinu.
Predavači su učenicima pokazali kako pravilno reagirati u hitnim stanjima, kako pomoći unesrećenoj osobi stavljanjem u bočni položaj ili započinjanjem oživljavanja, što u slučaju ako se osoba guši. Sve primjere su učenici i sami isprobali kako bi bolje doživjeli ozbiljnost situacije.
Da je naučiti čitati i nakon toga vježbati čitanje jako važno, to znaju učenici 1. r. Stoga, nakon upoznavanja sa školskom knjižnicom, posjetili su i Bibliobus – knjižnicu na kotačima, koja od ove školske godine dolazi svaki drugi četvrtak u novom terminu, od 7.45 do 8.45, taman prije nastave da uspiju razmijeniti slikovnice.
U ponedjeljak 14. listopada u školi smo obilježili Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje kratkim programom koji je pripremila vjeroučiteljica Petra Kvaternik uz sudjelovanje učiteljica razredne nastave, a na kraju programa župnik Zdravko Tuba je blagoslovio hranu, učenike i djelatnike.
Višegodišnji projekt iz Građanskog odgoja „Medenjaki z molvarske škole“ i aktivnosti u sklopu projekta s veseljem i uspješno provodili su i ove godine učenici osmog a razreda pod voditeljstvom razrednice učiteljice Mirele Paša. Ovo je druga generacija koja provodi projekt, a ova generacija učenika projekt provodi već četvrtu godinu za redom.
U subotu, 12. listopada 2024., su se u suradnji s Pčelarskom udrugom "BAGREM" Đurđevac predstavili na 21. Đurđevečkom medvenom denu. Na đurđevačkom trgu uredili su izložbeno-prodajni štand kako bi popularizirali tradicionalni molvarski medenjak te med kao zdravi proizvod, prodali su sve svoje medenjake, a dio prihoda od prodaje medenjaka odlučili su donirati i tako humanitarno djelovati kao i svake godine. Za donaciju će se još dogovoriti, no ove školske godine ih očekuje završnica osnovne škole pa ćemo nekako to spojiti i pomoći jedni drugima.
Učenici 7. razreda su sa svojom razrednicom učiteljicom Marijom Halaček i ove godine volontirali pospremajući ubrani kukuruz u koš. Vrijedne su ruke sedmaša u samo dva školska sata pospremile punu, veliku prikolicu kukuruza u koš obitelji Tuba.
I ove školske godine u OŠ Molve provodi se program Vježbaonica kojeg je pokrenuo Hrvatski školski sportski savez.
Ciljevi programa su: poboljšanje zdravstvenog statusa učenika, stvaranje zdravih životnih navika, povećanje interesa za tjelesnom aktivnošću učenika, uključivanje što većeg broja učenika, prvenstveno onih koji nisu uključeni u sustav sportskih klubova, u organizirane školske sportske aktivnosti i zadovoljenje učenikovih potreba za igrom, kretanjem, druženjem.
Ovaj državni projekt provodi učitelj tjelesne i zdravstvene kulture Tomislav Čerepinko, a namijenjen je učenicima od petog do osmog razreda.
I ove školske godine, u OŠ Molve provodi se program Univerzalne sportske škole kojeg je pokrenuo Hrvatski školski sportski savez.
Osnovni ciljevi ovog projekta su: višestrani psihosomatski razvoj djece, razvijanje zdravstvene kulture djece u svrhu očuvanja i unapređenja vlastitog zdravlja i zadovoljavanje potrebe učenika za kretanjem odnosno vježbanjem. Također nam je želja uključiti što veći broj učenika u organiziranu tjelesnu aktivnost i stvoriti uvjete da se što više djece bavi sportom, odnosno vježbanjem.
Ovaj državni projekt provodi učitelj tjelesne i zdravstvene kulture Tomislav Čerepinko, a pohađaju ga učenici trećeg i četvrtog razreda.
Kako bi se učenicima prvih razreda osnovnih škola omogućio što sigurniji dolazak u školu i povratak iz škole kućama, Policijska uprava koprivničko-križevačka i ove godine u suradnji s HAK-om provodi edukativna predavanja, a učenicima 1. r. matične i područnih škola predavanje su održali 3. listopada.
Godišnjim planom i programom rada Osnovne škole Molve za školsku godinu 2024./2025. dan 4. listopada 2024. (petak) određen je kao nenastavni dan zbog obilježavanja Svjetskog dana učitelja. Tog se dana ne održava nastava. Učenici se na nastavu vraćaju u ponedjeljak, 7. listopada 2024.
Učiteljice engleskog i njemačkog jezika Marina Đukin i Anja Kenđelić i ove su godine obilježile Europski dan jezika u sklopu redovne i dodatne nastave engleskog jezika i izborne nastave njemačkog jezika. Provedene su razne aktivnosti za učenike od povezivanja mudrih izreka na hrvatskom i stranom jeziku, slaganja i prepoznavanja europskih zastava, prepoznavanja pozdrava na raznim jezicima, rješavanja kvizova i izrada prigodnog panoa.
U utorak 17.9.2024. obilježili smo Hrvatski olimpijski dan i Europski tjedan kretanja. U sportskoj opremi i bijelim majicama, učenici su sudjelovali u različitim aktivnostima koje je osmislio učitelj tjelesne i zdravstvene kulture Tomislav Čerepinko.
U dogovoru sa župnikom naše župe danas je u crkvi Uznesenja Blažene Djevice Marije održana misa za sve djelatnike i učenike škole, a povodom zaziva Duha Svetoga na početku još jedne nastavne godine.
U ponedjeljak 9. rujna započela je nova nastavna godina i dok su se učenici od 2. do 8. razreda okupili već u jutarnjim satima, za naše hrabre prvašiće doček je organiziran u kasnijem terminu. Ukupno 12 prvašića u pratnji roditelja stiglo je na svečani doček u matičnu školu, a dočekali su ih ravnatelj škole Ivan Jaković, učiteljica Dubravka Jaković te predstavnik Općine Molve Dominik Kokša.
Poštovani učenici i roditelji,
nastava u novoj 2024./2025. godini počinje 9. rujna /ponedjeljak/ s početkom u 8.00 sati za učenike od 2. do 8. razreda.
Pod "Opširnije" pročitajte sve informacije o prvom danu nastave u matičnoj i područnim školama.