stara molvarska jela

old recipes from Molve

Poveznice - link

Knjiga mjeseca
KNJIGA MJESECA – OŽUJAK
Autor: Ivan Jaković, 2. 3. 2016.

Za ovaj smo vam mjesec pripremili jednu od triju knjiga koje su učenice morale čitati za natjecanje „Čitanjem do zvijezda“ i po njihovom odabiru knjiga „Svašta u mojoj glavi“ Mire Gavrana je bila najzanimljivije djelo. Stoga i vama ovaj mjesec preporučamo da se udubite u priču o Zvonimiru i njegovom životu s roditeljima - učiteljima te saznajte kako je završila njegova ljubavna priča s Dubravkom.

Radnja romana se odvija 60-ih godina prošlog stoljeća, u vremenu kada mobiteli nisu uopće postojali, a televizori su se tek pojavili. Mjesto radnje je u izmišljenom slavonskom selu Omorini koje je bilo smješteno nedaleko od Nove Gradiške.

Glavni lik Zvonimir ima 9 godina i živi s roditeljima koji su mu ujedno i učitelji u školi. Zamislite kako bi bilo vama da živite sa svojim učiteljima, nikad ne biste uspjeli sakriti loše ocjene ili nestašno ponašanje u školi. Ali to Zvonimiru nije bio problem, njegov najveći problem je bila Dubravka, djevojčica u koju se zaljubio, ali koja je bila bolesna. Imala je srčanu manu i morala je u Zagreb na operaciju. E to je bio njegov problem; biti odvojen od osobe koju voliš i strepiti za njezino zdravlje. Kako je Zvonimir uspio preživjeti to razdoblje, kako se osjećao, pročitajte sami.

O AUTORU MIRI GAVRANU:

Rođen 1961.godine hrvatski je dramatičar, romanopisac, pripovjedač i pisac za mlade te član suradnik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Djela su mu prevedena na 38 jezika, a njegove knjige su imale preko 160 izdanja u zemlji i inozemstvu. Po njegovim dramama i komedijama nastalo je više od 250 kazališnih premijera širom svijeta, a vidjelo ih je više od tri milijuna ljudi. Jedini je živući dramatičar u Europi koji ima kazališni festival njemu posvećen, izvan zemlje rođenja, na kojem se igraju isključivo predstave nastale prema njegovim tekstovima, a koji od 2003. djeluje u Slovačkoj pod nazivom GAVRANFEST. Od svoje dvadesete godine živi u Zagrebu. Oženjen je glumicom Mladenom Gavran, s kojom je 2002. godine osnovao Teatar GAVRAN, a njihov sin Jakov profesionalni je glumac.  Za „Svašta u mojoj glavi“ dobio je Nagradu „Ivana Brlić Mažuranić“, za „Sretne dane“ dobio je Nagradu „Mato Lovrak“, dok je za „Profesoricu iz snova“ dobio Specijalnu nagradu na Međunarodnom književnom festivalu za djecu i mlade u Sofiji u Bugarskoj.