« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Prošle godine u Europskoj uniji oko 70 posto zaposlenih u znanosti činili su muškarci. Dakle, tek 30 posto činile su znanstvenice. Znate li kakav je omjer u ostatku svijeta? U našoj zemlji? Znate li zašto se obilježava Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti?
Na ova i druga pitanja odgovor smo saznali 11. veljače u našoj školskoj knjižnici, na večeri posvećenoj ovom važnom datumu.
Opća skupština Ujedinjenih naroda 2015. godine donijela je rezoluciju o proglašenju 11. veljače Međunarodnim danom žena i djevojaka u znanosti kako bi se ohrabrilo i potaknulo mlade žene da se bave znanošću koja se često smatra muškim područjem.
I mi smo u školi željeli skrenuti pozornost učenicima na žene koje su svojim djelovanjem promijenile svijet i način na koji živimo, a temu smo proširili govoreći o ženama koje su, osim u znanosti, djelovale i u drugim područjima – književnosti, filmu, slikarstvu, sportu, politici… te su svojim djelovanjem dovele do napretka i boljitka u društvu te do boljeg današnjeg položaja žena u društvu. Ideja za obilježavanje temeljila se na dvjema knjigama o neustrašivim ženama: „Žene u znanosti“ i „Priče za laku noć za mlade buntovnice“.
Nakon kratkog uvoda o ženama u znanosti i isticanja mota večeri: „In a world full od Kardashians, be a Curie!“, pročitane su dvije inspirativne priče iz knjige „Žene u znanosti“ – o kemičarki i fizičarki Marie Curie te astronautkinji Valentini Tereškovi.
Potom su uslijedile aktivnosti za učenike: tražili su ilustracije žena sakrivene u knjižnici i holu škole, na mreži su istraživali o tim ženama i izdvajali najvažnije podatke o njima i njihovim iznimnim postignućima, s posebnim naglaskom na povezanost s temom večeri.
Sve zanimljive podatke učenici su zapisivali na pripremljene straničnike koje su kasnije i predstavljali jedni drugima. Straničnike su ponijeli kućama kao podsjetnike na večer, te zaključili kako su za ostvarenje snova potrebni rad, marljivost, upornost, hrabrost te vjera u sebe i vlastite sposobnosti.
Na kraju večeri, iz knjige „Priče za laku noć za mlade buntovnice“ učenici su pročitali nekoliko zanimljivih priča, a čitanje je završilo pričom o trima matematičkim genijalkama zaposlenima u NASA-i kojima je, u vrijeme kad su radile, bilo uskraćeno priznanje za njihov rad. Ta je priča ujedno poslužila i kao uvod u gledanje filma inspiriranog njihovim životima, pod nazivom „Hidden figures“. Učenici su pogledali početak filma, dovoljno da ih se potakne da ostatak pogledaju kod kuće s obitelji i uoče poruku filma.
Za kraj, umjesto zaključka:
„Mladim buntovnicima iz cijeloga svijeta: sanjajte još veće snove, težite višem, borite se žešće, a kad posumnjate, ne zaboravite: VI STE U PRAVU!“*
* Favilli, E.; Cavallo, F. Priče za laku noć za mlade buntovnice : 100 pripovijedaka o izuzetnim ženama. Zagreb : Znanje, 2017.