« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Zadnji dan škole pred proljetne praznike, 12. travnja, u predvečernjim satima, zainteresirani učenici počeli su stizati u školu s dekicama, jastucima, grickama i uzbuđeni zbog Noći knjige koja im se bliži. Noć knjige su tako obilježili učenici viših razreda, ali nisu bili zakinuti ni učenici nižih razreda zahvaljujući njihovim učiteljicama koje su osmislile razne zanimljive aktivnosti, a provele ih u prijepodnevnim satima u sklopu nastave. Zakinuti nisu bili ni učenici područnih škola – i njihove su učiteljice bile vrijedne i odlučile se pridružiti obilježavanju Noći knjige. Kako je sve to prošlo, pročitajte u nastavku.
Noć knjige je manifestacija koja se ove godine obilježava u vikendu od 21.4. do 24.4., a osmišljena je kako bi se istovremeno obilježila dva datuma – 22.4. je Dan hrvatske knjige, a 23.4. Svjetski dan knjige i autorskih prava. U Hrvatskoj se Noć knjige obilježava šest godina zaredom, a u našoj školi tri. Svake godine učiteljice i knjižničarka osmisle aktivnosti kojima se potiče kultura čitanja te razgovor o literaturi.
Učiteljice nižih razreda su tako osmislile aktivnosti svaka za svoj razred, a odlučile ih provesti u sklopu nastave kako bi svi učenici mogli sudjelovati. Na isti način su obilježile i učiteljice PŠ Medvedička, dok je PŠ Repaš svoje aktivnosti odradio u predvečernjim satima od 18:00 do 20:00.
Učiteljica Dubravka Jaković je sa svojim prvašićima odlučila prošetati mjestom i obilježavanje spojiti s razrednim projektom o rodama. Tako su prvašići posjetili rodina gnijezda u blizini škole te su čitali basne, priče i pjesmice o rodama, a prije toga su o rodama proučili u enciklopedijama i naučili nešto novo. Vjerujemo da bi se Malenoj i Klepetanu ova aktivnost jako sviđala.
Učiteljica Katica Ištvan je svoje aktivnosti prebacila na dan poslije proljetnih praznika jer je njezin razred odlučio da žele čitati vani u prirodi na dekicama, pa žele lijepo i toplo vrijeme.
Učiteljica Željkica Čerepinko je svojima pripremila društvene igre, ali ne bilo kakve društvene igre već one u kojima su se morali prisjetiti pročitanih lektira. E sada, ako je nekome lektiru čitala mama, taj je bio u problemima, ali bit aktivnosti je ionako bila dobro se zabaviti, što vjerujemo da jesu.
Učenici 4. razreda i njihova učiteljica Ružica Tuba osmislili su jedan humoristični sat - stand up show. Učenici su pripremili razne viceve, pitalice i smicalice te ih čitali pred razredom, a zatim su se poigrali društvenim igrama.
Učiteljice Područne škole Medvedička također su svoje aktivnosti prilagodile nastavi i dobro se zabavile. Učiteljica Krunoslava Šikulec se sa svojim prvašima i drugašima udobno smjestila na tepih u razredu i čitanje je moglo početi. Čitali su svoje omiljene slikovnice. Učiteljica Ivana Barić je za ove malo veće obogatila sadržaj – njezini trećaši i četvrtaši su donijeli pidžame i dekice, pa su razred pretvorili u spavaonicu. U tako opuštenom izdanju čitali su pjesme, igrali igrokaze po ulogama i ponavljali prirodu iz knjige.
Učiteljica Helena Kovač Markov je i ove godine odlučila obilježiti Noć knjige u predvečernjim satima, a okupila se velika većina učenika iz PŠ Repaš. Tema aktivnosti je bila „Pidžama party uz priče za laku noć“, pa su i oni došli opremljeni pidžamama, dekicama, jastucima i grickama za gledanje animiranog filma. Nakon što su se udobno smjestili po razredu, krenuli su s čitanjem njima omiljenih priča i slikovnica, a zatim su gledali animirani film "Cvilidreta" i prvu epizodu Smogovaca.
Za učenike viših razreda učiteljica Mirela Halaček i školska knjižničarka Ana Molnar Šadek osmislile su večer posvećenu poeziji. Aktivnost je nadahnuta knjigom poezije Tina Ujevića u interpretaciji Roberta Kurbaše te rečenicom u opisu knjige „… poezija kao da je iščeznula iz naših života, a nekoć je imala moć da mijenja stvarnost i donosi svjetlo, radost i znanje u njih.“. Slijedom toga, za okupljene učenike, njih 40, i učiteljice Danijelu Večenaj, Rajnu Franjo i Sanju Baruškin pripremljene su zbirke poezije raznih pjesnika, a čitanje je otvorila učiteljica Sanja. Njezino izražajno čitanje izmamilo je spontani pljesak te bilo poticaj da i učenici izražajno pročitaju pjesme koje su dobili. Prije samog čitanja, učiteljica Mirela je s učenicima razgovarala o poeziji i izražajnom čitanju, a nakon čitanja pjesama slušala se poezija u interpretaciji Roberta Kurbaše, Đorđe Balaševića i dr. na Youtube kanalu. Kako bi se postigla prava atmosfera, poezija se čitala uz zalazak sunca u holu škole i uz svjetlost svijeća.
Nakon toga su učenici 5. i 6. razreda otišli u jednu učionicu, a učenici 7. i 8. se okupili u drugoj kako bi igrali igru „Alias“ – igra u kojoj moraš riječima opisati dobiveni pojam, ali ne smiješ koristiti korijen riječi za objašnjavanje, kako bi drugi učenik pogodio o kojemu je pojmu riječ. Natjecateljski duh je proradio te su se učenici uživjeli u svoje uloge i uz viku i galamu uspjeli doći do rješenja.
Odigravši igru i malo se razbudivši nakon čitanja poezije, slijedila je rekombinacija stihova. Za ovu aktivnost učiteljica i knjižničarka su pripremile pjesme pjesnika, ali i skladbe koje se mogu čuti na radiju (nrp. Luke Nižetića „Ponekad poželim“ i Pavela „Čuvaj me“). Zanimljivo je bilo vidjeti kako se od jedne pjesme dobije nekoliko različitih pjesama jer su se koristili riječima izrezanim iz pjesme, ali nisu znali o kojoj je pjesmi riječ.
Sada već umorni od raznih aktivnosti, slijedila je filmska večer. Učenici su najprije rasprostrli vreće za spavanje, strunjače, dekice i jastuke, pripremili grickalice i udobno se smjestili, a onda je „kino“ moglo početi. Prvi film je bio po izboru učiteljica i gledao se animirani film „Mali princ“ (2015.), dok je drugi išao po izboru učenika. Učenici 5. i 6. razreda bili su u jednoj učionici i oni su za gledanje izabrali animirani film, a učenici 7. i 8. razreda odlučili su se za tinejdžerski.
Sve se to odvijalo do kasnih sati, ali vrijeme nije bilo bitno jer se sve pripremilo za spavanje u školi. Neki su zaspali tijekom drugog filma, neki nakon njega, neki su bili budni i dugo nakon filma, pa zaspali, a neki su se već probudili dok su drugi zaspali. U svakom slučaju, Noć knjige je obilježena na pravi način – noćenjem u školi i čitanjem.