« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Učenici i učiteljice OŠ Molve su od 24. do 30. studenog sudjelovali na četvrtoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta „R.A.I.N.B.O.W.“ u njemačkom gradu Kappelnu u pokrajini Schlesswig-Holstein. Putovali su učenici Matej Gašparić, Josip Kokša, Nikola Vincek i Regina Halaček, uz pratnju učiteljica Mirjane Kelemin i Marije Halaček.
Glavna je tema projekta poticanje na čitanje, a u ovoj mobilnosti – recepti poznatih jela. Tako su partneri iz Hrvatske, Grčke, Španjolske, Njemačke, Poljske i Finske pripremili ilustrirani recept, kulinarski video te praktičnu pripremu jednog prepoznatljivog jela iz svoje zemlje. Učenici OŠ Molve kuhali su poznatu paradajz juhu s domaćim „mudlinima“, koja se svima svidjela. Osim toga, pripremale su se i priče i pjesme za veliki adventski kalendar. Odabrali smo staru hrvatsku pjesmu „U to vrime godišta“ i preveli je na engleski jezik, zatim opis običaja za Badnjak i Božić, božićnu priču Zekanu te pjesmu o dočeku Nove Godine. Ilustracije uz tekstove izradile su učenice Renata Lodeta i Magdalena Balogović. Prezentacija je održana u školi pred svim partnerima, a prikazan je i film naše škole o donošenju badnjaka u kuću i poznatom „gatanju“, snimljen još prije šest godina.
Dio projektnih aktivnosti proveden je u školi učenjem temeljenim na igri te prisustvovanjem nastavnim satima. Tako su učenici mogli usporediti nastavu u svojim školama s velikom njemačkom školom koju pohađa više od 750 učenika. Tijekom susreta s ravnateljem škole Thomasom Hellmuthom, učiteljice su prigodnim darovima promovirale općinu i školu Molve.
U drugome dijelu aktivnosti ponuđeno je povijesno predstavljanje znamenitosti ove njemačke pokrajine: muzej o Vikinzima s radionicom izrade narukvica od kože, kostimirani razgled baroknog dvorca Gottorf te gradova Flesnburg i Luebeck s poznatim tvornicama marcipana. Našim se putnicima najviše svidio muzej suvremene znanosti u kojemu se svi izloženi predmeti mogu i trebaju isprobati. Učenici su više od dva sata uživali u istraživanju vezanom uz zakone fizike, optičke iluzije i varke, igru ogledala i drugo.
Cijeli je tjedan protekao radno, doslovce od jutra do mraka – mogli bismo reći „od mraka do mraka“, s obzirom da je ujutro u pola osam vani još mrkli mrak….. Domaćini su svojim gostima pružili puno informacija, otkrili nepoznato, omogućili učenje kroz rad i iskustvo. „Zamjenske“ su obitelji također bile zadovoljne našim učenicima koji su bili poželjni gosti, dragi i pristojni. Ovo je ujedno i pohvala njihovim roditeljima na dobrome odgoju te učiteljima na odličnome poznavanju i korištenju engleskim, ali i njemačkim jezikom.
Na povratku kući ekipa OŠ Molve razgledala je i veliki lučki grad Hamburg, povezujući tako i znanja iz geografije s panoramskim pogledom na grad s velikog vidikovca na zgradi Elbphilharmonie. Vraćajući kući već su se kovali planovi za novu mobilnost u Finsku i predstojeću videokonfereciju književnog kluba.
Marija Halaček, prof.