« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
„Live Library“ u gradu Wroclaw, Poljska
Četiri učenika: Lora Rukavina, Martin Piskor, Renata Lodeta i Magdalena Balogović zajedno s vjeroučiteljem Ivanom Golubićem i koordinatoricom projekta Mirjanom Kelemin sudjelovali su na mobilnosti, susretu s partnerima Erasmus+ projekta R.A.I.N.B.O.W. od 10.3. do 16.3.2019. u Wroclawu, u Poljskoj.
Bilo je odlično! Tjedan dana boravili smo u velikom gradu, preko 600 000 stanovnika. Godine 2016. proglašen je i europskim glavnim gradom kulture, grad je četvrti u Europi po broju mostova te, između ostalih zanimljivosti, ovaj grad je prepun mnogobrojnih figura patuljaka s posvetama, koji krase wrocławske ulice.
Wrocław je važno željezničko čvorište, ima i međunarodni aerodrom, kao i riječnu luku na Odri. Već same znamenitosti i zanimljivosti grada se čine privlačnima.
No, naš posjet je imao još značajniju ulogu, a to je da se ponovo vidimo s našim partnerima iz Španjolske, Njemačke, Finske, Grčke i Poljske, u partner školi 'Szkoła Podstawowa nr 61 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu'.
Glavna tema ovog susreta je 'Live Library'. Svi sudionici su u svrhu povećanja kulturne osviještenosti i društvene inkluzije u svojim školama održali radionicu 'Live Library' i rezultate smo prezentirali na mobilnosti. „Živa knjižnica“ djeluje kao i svaka druga knjižnica; jedina razlika je što su knjige ljudi, koji ne samo da informiraju, već mogu odgovarati na pitanja te ih postavljati i tako i same steći nova znanja.
Upoznali smo se sa živim knjigama iz drugih zemalja čitanjem njihovih e-knjiga i prezentacija.
Osim naših aktivnosti vezanih uz projekt sudjelovali smo na nastavi te upoznali neke njihove metode rada i mogli usporediti obrazovne sustave naših zemalja.
S obzirom na našu glavnu temu projekta poticanje na čitanje, posjetili smo i Mediateku (multimedia library) gdje su nas lijepo ugostili i pripremili za nas aktivnosti i prezentacije o knjigama.
Od kulturnih znamenitosti posjetili smo The Four Denomination District gdje smo imali prilike upoznati četiri glavne vjeroispovjesti u njihovoj zemlji. Jedinstvena atmosfera mjesta uzrokovala je da se od 1995. godine naziva četiri vjeroispovijesti ili uzajamno poštovanje. Njegov jedinstveni karakter potječe od prekrasne sakralne arhitekture. Na 300m udaljenosti, u neposrednoj blizini su: Pravoslavna crkva Rođenja Bogorodice, crkva sv. Antuna Padovanskog - rimokatolički hram, Sinagoga pod Białym Bocianem i Evanđeoska crkva Božanske Providnosti.
Posjetili smo i Europski dom u Wroclawu, gdje su učenike upoznali s temeljnim vrijednostima Europske Unije.
Muzej Pan Tadeusz koristi razne umjetničke tehnike zajedno s kazališnim i performativnim alatima. Mi smo sudjelovali na radionici 'mramoriranje papira'.
Tijekom radionica svaki učenik je izradio vlastiti uzorak jedinstvenog mramornog papira koji se može koristiti kao dekoracija, naslovnica ili ukrasni papir.
I jedna od nezaobilaznih znamenitosti grada je zoološki vrt koji nam je bio iznimno zanimljiv zbog bogatstva životinja koje posjeduju.
Zoološki vrt Wroclaw najstariji je u Poljskoj i ima bogatu zbirku životinja. Tamo živi deset tisuća životinja, predstavnika preko 1.100 vrsta. Imali smo priliku upoznati rijetke i izvorne životinje sa svih kontinenata.
Crni majmun urlikavac jedan je od simbola Južne Amerike. Nekad su ga obožavali kao božanstva Maja, simbol pisaca i kipara. Tipične za ovu vrstu su jutarnje i večernje pjesme koje se mogu čuti kilometrima daleko
Jednu od ugroženih vrsta žaba iz jezera Titicaca u Južnoj Americi, Kornjača zvijezde Roti, poznata i kao McCordova zmijolika kornjača, jedna je od najrjeđih kornjača na svijetu, pingvine, morske pse, žirafe, klokane i još mnogo, mnogo drugih vrsta.
I za kraj tjedna učenici i učitelji škole pripremili su 'The night with a thrill'. Zadnju večer proveli su u školi, ali na jedan potpuno drugačiji način. Mnoge 'scary' aktivnosti su pripremili za njih. Gledali su horor filmove, uredili školu kao da je 'kuća strave' prepuna paukove mreže, živih crva, i strašnih maski.
Cijeli tjedan učenici i učitelji sudionici mobilnosti razvijali su svoje komunikacijske vještine na engleskom jeziku u interpersonalnoj komunikaciji, povećali kulturnu osviještenost te gradili europsku dimenziju u svom djelovanju i razvijali interkulturalnost.
Učenici su boravili u domovima njihovih učenika domaćina. Imali su priliku živjeti njihov život tjedan dana i nastaviti prijateljstva koja će potrajati u budućnosti.
Isprobali su tipičnu poljsku hranu, učili poljski jezik, dobili zamjenske roditelje i braću i sestre, nove prijatelje i polazili nastavu u poljskoj školi te proučavali kulturne znamenitosti grada kao da u njemu zaista žive.
Ovakvo iskustvo je jedinstveno!!!
Nakon uzbudljivih provedenih trenutaka u Wroclawu u Poljskoj, sljedeća Erasmus + grupa putnika s uzbuđenjem se priprema za novo putovanje i avanture u Grčku, u malo mjesto Karpenissi.
Do sljedećeg putovanja!!!