« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Povodom 11. rođendana kampanje "Čitaj mi!" i Međunarodnog dana dječje knjige (2.4.), ovogodišnja ambasadorica kampanje "Čitaj mi!" Ivana Guljašević Kuman, snimila je video prilog.
Pogledajte ga klikom na fotografiju iznad!
* * *
Učiteljicu Mariju Halaček pozvala je Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, ogranak Varaždin, da bude predavač na okruglome stolu posvećenome kajkavskome narječju. U Mjesecu hrvatskoga jezika, susret se dogodio 14. ožujka u prostorima varaždinske galerije Kovačić Macolić. Učiteljica je predstavila svoja iskustva iz prakse vezana uz uključivanje kajkavskoga narječja u programe osnovne škole.
Učiteljica Halaček govorila je o predmetnome kurikulu za predmet Hrvatski jezik i zastupljenosti kajkavskoga narječja i o književnim tekstovima koji su zastupljeni u čitankama. Prisutnima je skrenula pažnju na to da ima puno tekstova na kajkavskome narječju koji su učiteljima dostupni i mogu se koristiti u školi, a da nisu odabrani za čitanke. Kurikul je razvojni dokument i, nasreću, dopušta učiteljima slobodu pri izboru polaznih tekstova. Učiteljica je predstavila i rezultate ankete provedene među učenicima i učiteljima. Učenici su navodili svoja iskustva vezana uz govorenje na zavičajnome idiomu tijekom nastavnih sati, a iskustva su različita: neki ne odustaju od svojega mjesnoga govora i njime se služe i u razgovornome i službenome stilu izražavanja, a drugi pak se svim silama trude da to dvoje razlikuju. Učitelji navode da ima učenika koji se srame govoriti kajkavski, ali i onih koji ga s radošću govore i zanimaju ih riječi koje su već pomalo izašle iz svakodnevne uporabe. Učiteljica Halaček naglasila je da su izvannastavne i izvanškolske aktivnosti plodno tlo za neometano govorenje, slušanje, čitanje i pisanje na zavičajnome idiomu te je dala mnogobrojne primjere iz svoje prakse i primjere na razini cijele Osnovne škole Molve, u kojima je vidljivo da kajkavsko narječje nije zaboravljeno i da ima itekako važnu ulogu u životu i radu škole.
Na skupu su još govorile prof. Nataša Sajko i dr.sc. Bojana Schubert, koje su također predstavile zanimljive teme vezane uz uključivanje kajkavskih tema u nastavu Hrvatskoga jezika.
Pogledati možete i na poveznici https://www.info.hazu.hr/events/okrugli-stol-izazovi-ukljucivanja-kajkavskih-tema-u-nastavu-hrvatskog-jezika-teorija-i-praksa/