Cilj programa ŠKOLE PODRŠKE je ujednačena podrška djeci i mladima u jačanju njihove otpornosti, socijalno-emocionalnih kompetencija i mentalnog zdravlja u školskom okruženju te podrška u učenju učenicima i učenicama iz skupina u nepovoljnom položaju. Nositelj Programa je Forum za slobodu odgoja, a partner u provedbi je Ured UNICEF-a za Hrvatsku. Školski projektni tim za provedbu Programa čine učiteljica razredne nastave Monika Ivančan, logopedinja Doroteja Plantak i pedagoginja Sabina Gadanec. Program se može realizirati kroz radionice iz zbirki „Protresi!“, „22 ideje za otpornost“ i „Tvoja supermoć“ te uz pomoć Kreativne bilježnice za učenice i učenike. U školskoj godini 2024./2025. provodit će se u 4. razredu matične škole. Nakon sudjelovanja u Programu učenice i učenici će moći:
● prepoznati svoje emocije i emotivna stanja;
● uspješnije upravljati svojim emocijama;
● primijeniti socijalno-emocionalne kompetencije;
● prepoznati kada im je potrebna podrška te ju i potražiti;
● definirati i dati primjere za psihološku otpornost na stresne i krizne situacije;
● prepoznati i opisati svoje i potrebe drugih;
● opisati što je mentalno zdravlje te kako se možemo brinuti za njega
● pokazati empatiju, suosjećanje s drugima;
● asertivno komunicirati te se zauzimati za sebe;
● mirno rješavati sukobe te timski surađivati;
● primijeniti vještine kritičkog promišljanja te suradnje;
● pokazati vještine suradničkog učenja;
● primijeniti različite metode i tehnike za učenje.
Provedbu programa započeli smo radom na grupnoj povezanosti učenika 4. razreda gdje smo koristili Pitanja za otvaranje razgovora iz predloženih priručnika, potom su se učenici još bolje upoznali koristeći Vennove dijagrame (otkrivali su što im je zajedničko, a po čemu su ipak različiti). Na trećoj radionici počeli smo se baviti osjećajima upotrebljavajući Resilio karte. Svaki je učenik odabrao kartu koja je prikazivala njegovo emocionalno stanje i opisao je drugima u razredu što ga je privuklo karti. Nakon uvodnih radionica u 4. razredu planiramo se detaljnije posvetiti osjećaju ljutnje kako bi učenici upoznali strategije koje im mogu pomoći kad ih preplavi taj osjećaj.