Preventivni programi
PROCJENA STANJA I POTREBA U ŠKOLSKOJ GODINI 2024./2025.
Pojava novih psihoaktivnih sredstava dostupnih učenicima bez znanja i svijesti o njihovu utjecaju i štetnosti (energetska pića, nikotinske vrećice i sl.), slabo razvijene osobne i socijalne vještine učenika potrebne za odupiranje potrebi za eksperimentiranjem, za odupiranje vršnjačkom utjecaju/pritisku, sve veća pojavnost verbalnog i psihičkog nasilja, suptilnih metoda povrjeđivanja, posebno elektronskim putem, sve češće teškoće mentalnog zdravlja (pojava samoozljeđivanja), javno eksponiranje u svrhu dobivanja pažnje, zadovoljenja potreba koje nisu zadovoljene unutar obitelji i zajednice (snimanje i javno objavljivanje eksplicitnih sadržaja), slabo razvijene komunikacijske vještine učenika, tolerancija na frustraciju, nedovoljna podrška, motivacija i uključenost roditelja u proces odgoja i obrazovanja učenika.
CILJEVI PROGRAMA:
- razvoj osobnih i socijalnih vještina učenika, osnaživanje učenika
- razvoj medijske pismenosti učenika
- razvoj odgovornosti i brige za vlastito zdravlje
- unaprjeđenje odnosa učenik-roditelj
- razvoj svijesti o vlastitim emocijama, sposobnosti verbaliziranja emocija
- ukazivanje na važnost roditeljskog sudjelovanja u odgojno-obrazovnom procesu
- razvoj komunikacijskih vještina učenika
- razvoj tolerancije na frustraciju
- uvježbavanje konkretnih metoda i alata koje učenici mogu upotrijebiti u potencijalno opasnim situacijama (uživo i online), u rješavanju sukoba.
Voditelji ŠPP:
Sabina Gadanec, pedagoginja
Andreja Kos Milkić, školska liječnica
Ana Molnar, školska knjižničarka
Željka Ivandija, učiteljica prirode, kemije i biologije
Dubravka Jaković, učiteljica razredne nastave
Doroteja Plantak, logopedinja
Monika Ivančan, učiteljica razredne nastave