Datum objave: 29. listopada 2024.

ABECEDA PREVENCIJE

ABECEDA PREVENCIJE – podrška školama za ujednačavanje standarda kvalitete i sadržaja školskih

preventivnih strategija

Prakticiranje preventivnih strategija u školama pridonosi socijalno-emocionalnom učenju djece i kreiranju društvene zajednice čiji članovi imaju kvalitetne međuljudske odnose, poštuju jedni druge i društvene norme, zadovoljni su, posvećeni učenju, empatični i autonomni u nenasilnom rješavanju sukoba, s razvijenom otpornošću i samopouzdanjem (Mainstone-Cotton, 2021). Radi se o složenom sustavu mjera i aktivnosti usmjerenih prema smanjivanju ili otklanjanju rizičnih činitelja i/ili posljedica njihova djelovanja te jačanja zaštitnih činitelja u područjima ključnima za razvoj, prilagodbu i sazrijevanje djece.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih sustavno prikuplja podatke o nasilju i ostalim neprimjerenim ponašanjima u školama. Iz podataka je razvidno kako prijave neprimjerenih ponašanja rastu kroz godine te da je potrebno sustavno djelovati na univerzalnoj razini prevencije kako bi škola uspješnije odgovorila na potrebe s kojima se svakodnevno susreće. Uloga škole je osvijestiti važnost preventivnog djelovanja, iskoristiti sve svoje raspoložive resurse i na univerzalnoj razini, koja je uhvatljiva samo u školskom okruženju, svim učenicima osigurati socijalno-emocionalno učenje slijedeći tri specifična cilja kao minimalni standard, a to su:

1. Razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi koja učeniku omogućuje prepoznavanje vlastitih sposobnosti, izražavanje osobnosti i prepoznavanje njegovog doprinosa zajednici.

2. Razvoj suradničkih socijalnih vještina koje učeniku omogućavaju stvaranje međuljudskih odnosa u kojima uspješno zadovoljava vlastite potrebe, bez ugrožavanja potreba drugih, te doprinose uzajamnom razumijevanju, podršci, osjećaju zajedništva i razvoju prijateljskih odnosa.

3. Razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba koje učeniku omogućavaju čuti i razumjeti druge te dogovarati se, usklađivati i sučeljavati bez narušavanja osobnog i tuđeg integriteta.

Za svaki razred razrađene su preventivne aktivnosti za učenike i roditelje koje će provoditi razrednici, a pomoću kojih će se raditi na ostvarivanju ranije navedena tri specifična cilja u školskoj godini 2024./2025. Ukupno je za svaki razred osmišljeno 15 aktivnosti za učenike (po pet aktivnosti za svaki specifični cilj) i 2 za roditelje. 

Pročitajte još

OBAVIJEST za učenike predmetne nastave

OBAVIJEST za učenike predmetne nastave

Nakon proljetnog odmora, u utorak, 22. travnja 2025. provest će se integrirani dan povodom obilježavanja Dana planeta Zemlje. Raspored aktivnosti za učenike predmetne nastave je sljedeći: Predavanje o gospodarenju otpadom (Drava KOM):             8:00 - 8:45 = 5. i...

O B A V I J E S T za učenike i roditelje

O B A V I J E S T za učenike i roditelje

Dana 17. travnja 2025. (četvrtak) počinje proljetni odmor za učenike koji traje do ponedjeljka, 21. travnja 2025.U nedjelju, 20. travnja slavi se rimokatolički blagdan Uskrsa, a u ponedjeljak, 21. travnja Uskrsni ponedjeljak. Nastava počinje u utorak, 22. travnja...

Skip to content