Datum objave: 29. listopada 2024.

ABECEDA PREVENCIJE

ABECEDA PREVENCIJE – podrška školama za ujednačavanje standarda kvalitete i sadržaja školskih

preventivnih strategija

Prakticiranje preventivnih strategija u školama pridonosi socijalno-emocionalnom učenju djece i kreiranju društvene zajednice čiji članovi imaju kvalitetne međuljudske odnose, poštuju jedni druge i društvene norme, zadovoljni su, posvećeni učenju, empatični i autonomni u nenasilnom rješavanju sukoba, s razvijenom otpornošću i samopouzdanjem (Mainstone-Cotton, 2021). Radi se o složenom sustavu mjera i aktivnosti usmjerenih prema smanjivanju ili otklanjanju rizičnih činitelja i/ili posljedica njihova djelovanja te jačanja zaštitnih činitelja u područjima ključnima za razvoj, prilagodbu i sazrijevanje djece.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih sustavno prikuplja podatke o nasilju i ostalim neprimjerenim ponašanjima u školama. Iz podataka je razvidno kako prijave neprimjerenih ponašanja rastu kroz godine te da je potrebno sustavno djelovati na univerzalnoj razini prevencije kako bi škola uspješnije odgovorila na potrebe s kojima se svakodnevno susreće. Uloga škole je osvijestiti važnost preventivnog djelovanja, iskoristiti sve svoje raspoložive resurse i na univerzalnoj razini, koja je uhvatljiva samo u školskom okruženju, svim učenicima osigurati socijalno-emocionalno učenje slijedeći tri specifična cilja kao minimalni standard, a to su:

1. Razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi koja učeniku omogućuje prepoznavanje vlastitih sposobnosti, izražavanje osobnosti i prepoznavanje njegovog doprinosa zajednici.

2. Razvoj suradničkih socijalnih vještina koje učeniku omogućavaju stvaranje međuljudskih odnosa u kojima uspješno zadovoljava vlastite potrebe, bez ugrožavanja potreba drugih, te doprinose uzajamnom razumijevanju, podršci, osjećaju zajedništva i razvoju prijateljskih odnosa.

3. Razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba koje učeniku omogućavaju čuti i razumjeti druge te dogovarati se, usklađivati i sučeljavati bez narušavanja osobnog i tuđeg integriteta.

Za svaki razred razrađene su preventivne aktivnosti za učenike i roditelje koje će provoditi razrednici, a pomoću kojih će se raditi na ostvarivanju ranije navedena tri specifična cilja u školskoj godini 2024./2025. Ukupno je za svaki razred osmišljeno 15 aktivnosti za učenike (po pet aktivnosti za svaki specifični cilj) i 2 za roditelje. 

Pročitajte još

UPOZNALI SMO HOBI BORNINOG TATE

UPOZNALI SMO HOBI BORNINOG TATE

Izvor: Dubravka Jaković, učiteljica 2. r./ Učenici drugog razreda vjerno provode planirane aktivnosti iz razrednog projekta „Zanimanja i hobiji naših roditelja i susjeda“. Tako su u utorak 4. studenog posjetili Borninog tatu i mamu koji su ih upoznali s načinom izrade...

SASTANAK STRUČNIH SURADNICA I POMOĆNICA U NASTAVI

SASTANAK STRUČNIH SURADNICA I POMOĆNICA U NASTAVI

Izvor: Sabina Gadanec, pedagoginja/ Dana 29. listopada 2025. stručne suradnice pedagoginja i logopedinja održale su radni sastanak s pomoćnicama u nastavi u Osnovnoj školi Molve. Za troje učenika razredne nastave i jednu učenicu predmetne nastave osigurana je podrška...

POSJETILI GALERIJU MLK

POSJETILI GALERIJU MLK

Izvor: Željkica Čerepinko, učiteljica 4. r./ Učenici 3. i 4. razreda u utorak 28.10. posjetili su Galeriju Molvarskog likovnog kruga u Molvama. To je ujedno bila još jedna u nizu aktivnosti vezanih za zajednički razredni projekt „Djeca čuvari baštine“. U Galeriji...

Skip to content