Skip to content

Osnovna škola Molve

“Otvorimo srca
jedni drugima
– znanje je beskrajno,
a vrijeme prekratko!”

Datum objave: 29. listopada 2024.

ABECEDA PREVENCIJE

ABECEDA PREVENCIJE – podrška školama za ujednačavanje standarda kvalitete i sadržaja školskih

preventivnih strategija

Prakticiranje preventivnih strategija u školama pridonosi socijalno-emocionalnom učenju djece i kreiranju društvene zajednice čiji članovi imaju kvalitetne međuljudske odnose, poštuju jedni druge i društvene norme, zadovoljni su, posvećeni učenju, empatični i autonomni u nenasilnom rješavanju sukoba, s razvijenom otpornošću i samopouzdanjem (Mainstone-Cotton, 2021). Radi se o složenom sustavu mjera i aktivnosti usmjerenih prema smanjivanju ili otklanjanju rizičnih činitelja i/ili posljedica njihova djelovanja te jačanja zaštitnih činitelja u područjima ključnima za razvoj, prilagodbu i sazrijevanje djece.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih sustavno prikuplja podatke o nasilju i ostalim neprimjerenim ponašanjima u školama. Iz podataka je razvidno kako prijave neprimjerenih ponašanja rastu kroz godine te da je potrebno sustavno djelovati na univerzalnoj razini prevencije kako bi škola uspješnije odgovorila na potrebe s kojima se svakodnevno susreće. Uloga škole je osvijestiti važnost preventivnog djelovanja, iskoristiti sve svoje raspoložive resurse i na univerzalnoj razini, koja je uhvatljiva samo u školskom okruženju, svim učenicima osigurati socijalno-emocionalno učenje slijedeći tri specifična cilja kao minimalni standard, a to su:

1. Razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi koja učeniku omogućuje prepoznavanje vlastitih sposobnosti, izražavanje osobnosti i prepoznavanje njegovog doprinosa zajednici.

2. Razvoj suradničkih socijalnih vještina koje učeniku omogućavaju stvaranje međuljudskih odnosa u kojima uspješno zadovoljava vlastite potrebe, bez ugrožavanja potreba drugih, te doprinose uzajamnom razumijevanju, podršci, osjećaju zajedništva i razvoju prijateljskih odnosa.

3. Razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba koje učeniku omogućavaju čuti i razumjeti druge te dogovarati se, usklađivati i sučeljavati bez narušavanja osobnog i tuđeg integriteta.

Za svaki razred razrađene su preventivne aktivnosti za učenike i roditelje koje će provoditi razrednici, a pomoću kojih će se raditi na ostvarivanju ranije navedena tri specifična cilja u školskoj godini 2024./2025. Ukupno je za svaki razred osmišljeno 15 aktivnosti za učenike (po pet aktivnosti za svaki specifični cilj) i 2 za roditelje. 

Pročitajte još

POSJET TVORNICI ČOKOLADE ZOTTER I RAZGLED GRAZA

POSJET TVORNICI ČOKOLADE ZOTTER I RAZGLED GRAZA

Izvor: Anja Kenđelić, učiteljica njemačkog jezika / Dana 9. svibnja 2025. godine učenici 7. i 8. razreda koji pohađaju izbornu nastavu Njemačkog jezika, uz stručnu pratnju učiteljice njemačkog jezika Anje Kenđelić išli su na jednodnevnu izvanučioničku nastavu u...

BILI SMO NA DRŽAVNOM LIDRANU!

BILI SMO NA DRŽAVNOM LIDRANU!

Izvor: Marija Halaček, učiteljica hrvatskog jezika / Državna razina smotre LiDraNo održala se od 5. do 9. svibnja  u Vinkovcima. Osnovnu školu Molve predstavljalo je čak desetero učenika sa svojim učiteljicama. Bila je posebna čast predstavljati školu u čak dvije...

Skip to content