2024-01-29 08:45:44

KAKO BI TEBI BILO KAD...

U trećem razredu matične škole učenici su tijekom pedagoške radionice pokušali "staviti se u tuđe cipele". U prvoj aktivnosti osvještavali su trenutnu situaciju u razredu i razgovarali o tome je li netko u posljednje vrijeme u razredu osjećao tugu, ljutnju, bol.

Na post-it papiriće napisali su ponašanja koja su dovela do toga da se netko u tom razredu ne osjeća dobro, a potom davali ideje kakva bi ponašanja njihov razred učinila boljim mjestom za učenje i druženje. U drugoj su aktivnosti pisali kakav bi osjećaj u njima izazvala zadana situacija (npr. ruganje, dobivanje nagrade na natjecanju, nazivanje pogrdnim imenom, pružanje pomoći, strah, ignoriranje i sl.). Posebno ih se dojmila treća aktivnost o dječaku Petru koji je tijekom dana doživljavao različite situacije koje su ga mogle povrijediti. Učenici su takve situacije u priči signalizirali palcem prema dolje i trganjem komada papirnatog srca. Cilj radionice bio je potaknuti razvoj empatije, senzibilizirati učenike na učinke ismijavanja, isključivanja iz društva te raditi na prepoznavanju vlastitih osjećaja i osjećaja drugih.


Osnovna škola Molve