2023-12-01 11:55:00 SIGURNO R.A.S.T.I. - ZAVRŠETAK PROJEKTA Projekt poticanja razvoja medijske pismenosti Sigurno R.A.S.T.I. (Razmišljaj, Analiziraj, Surfaj, Traži, Informiraj se) u koji su bili uključeni učenici od 5. do 8. razreda Osnovne škole Molve, roditelji uključenih učenika i odgojno-obrazovni djelatnici Osnovne škole Molve završava s provedbom u prosincu ove godine. Partner u provedbi bio je Centar za sigurniji internet, dok su provoditelji na razini škole bili knjižničarka Ana Molnar Šadek, učiteljica informatike Tajana Krznarić, učitelj informatike Stanko Molnar i pedagoginja Sabina Gadanec. Tema projekta bila je ponašanje i komunikacija u virtualnom svijetu te kritički odnos prema medijskim sadržajima, a ciljevi projekta: osnaživanje učenika za razgovor o neprimjerenim sadržajima, ponašanju i komunikaciji s kojima se susreću u virtualnom svijetu ili ih sami primjenjuju, kritičko promišljanje o sadržajima na društvenim mrežama te razvoj kompetencija za primjenu odgovornog ponašanja, komunikacije i zaštite osobnih podataka u virtualnom svijetu. U sklopu projekta provedene su aktivnosti: - inicijalna anketa o poznavanju zakonskih okvira, ključnih pojmova vezanih uz nasilje na internetu, metodama zaštite podataka, učestalosti korištenja medija - za roditelje i učenike od 5. do 8.r. - predavanje za odgojno-obrazovne djelatnike Rizična ponašanja djece i mladih na internetu – izazovi i mogućnosti - predavanje za roditelje uključenih učenika Odgovorno roditeljstvo u moru digitalnih informacija - po tri radionice u svakom razredu predmetne nastave koje su uključivale sljedeće teme: Pazi, semafor! (Ja na internetu) Opasnosti na internetu i sigurno korištenje interneta Tračanje i širenje glasina Idi, vidi, upoznaj… e-nasilje prepoznaj! Vrste elektroničkog nasilja Influenceri i njihova uloga- izrada digitalne slikovnice o ponašanju i komunikaciji u virtualnom svijetu (učenici polaznici Informatičke igraonice i Informatičke grupe) - završna anketa među učenicima od 5. do 8.r. - roditeljski sastanci za roditelje uključenih učenika koje su provele knjižničarka i pedagoginja. Provedba projekta pokazala je potrebu za obradom ove teme već u razrednoj nastavi, za pojačanim informiranjem roditelja o opasnostima na društvenim mrežama i videoigricama, postavljanju roditeljske zaštite na uređajima koje koriste djeca te za poticanjem razvoja empatije u svrhu smanjenja različitih oblika elektroničkog nasilja koje učenici doživljavaju ili čak sami provode. |
Osnovna škola Molve |