2023-02-01 12:03:55 SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS Prve srijede u veljači obilježava se Svjetski dan čitanja naglas. Učenici sedmih razreda s učiteljicom Marijom Halaček na svoje su sate pozvali goste – djelatnike škole, s kojima su čitali naglas. Gosti su bili: ravnatelj Ivan Jaković, tajnica Iva Mađerek, pedagoginja Sabina Gadanec, knjižničarka Ana Molnar Šadek, učiteljica matematike Danijela Večenaj i vjeroučiteljica Petra Kvaternik. Svi su sudionici, gosti i učenici 7.a i 7. b razreda, dobili istu uputu: Uzmite knjigu: onu omiljenu, onu, vama dragu još od djetinjstva, onu koju trenutno čitate, onu koja vam dođe pod ruku, onu posebnu – svaka je knjiga na svoj način dobra da obilježite Svjetski dan čitanja naglas! Donesite odabranu knjigu u školu u srijedu, 1. veljače. Kratko ćete obrazložiti svoj odabir te naglas pročitati odlomak, poglavlje, dio stranice, pjesmu ili novinski članak. Naglasite po čemu je ta knjiga vama posebna! Ravnatelj Ivan Jaković je čitao knjigu J. Vernea "Put oko svijeta u 80 dana". S knjigom Marka Babića "Putovanje zvano igra" učenike je upoznala tajnica Iva Mađerek. Čarobne pustolovine Harry Pottera, autorice J.K. Rowling, čitala je pedagoginja Sabina Gadanec. Radionice čitanja prošle su u zanimljivoj i veseloj atmosferi. Djelatnici škole i učenici su se međusobno bolje upoznali, doznali što čitaju i kako biraju što će čitati, a posebna je vrijednost bila čitanje naglas i međusobno slušanje, kao dvije jezične djelatnosti koje se prožimlju. O "Svrhovitom životu" Ricka Worrena čitala je vjeroučiteljica Petra Kvaternik. Učiteljica matematike Danijela Večenaj predstavila je knjigu Ivane Plechinger "Ono što ostaje, uvijek ljubav je". Ulomak iz djela "Gospodar prstenova: prstenova družina", autora J.R.R. Tolkiena, pročitala je knjižničarka Ana Molnar Šadek. „Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta i nastavak osobnog napretka svake osobe. Svjetski dan čitanja naglas trebao bi pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima. Djeca i odrasli širom svijeta, slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji.“ |
Osnovna škola Molve |