2021-11-10 13:11:00

„ČITAMO – GLASNO I INTERPRETATIVNO“: PREDMETNI PROJEKT IZ HRVATSKOGA JEZIKA U 5. I 6. RAZREDIMA

U školskoj godini 2021./22., Godini čitanja i Mjesecu hrvatske knjige 5. i 6. razredi OŠ Molve provode predmetni projekt iz Hrvatskog jezika "Čitamo-glasno i interpretativno". Učenici  imaju zadatak u knjižnici istražiti i odabrati ulomak teksta o nečemu što njih zanima, što vole  i preko kojega možemo saznati nešto više o njima. Trebaju ga pripremiti za glasno i interpretativno čitanje pred cijelim razredom. Na taj način obilježavamo Mjesec hrvatske knjige i Godinu čitanja.  

Učenici uvježbavaju  glasno i interpretativno čitanje poštujući govorne vrednote,  javno  čitaju, razvijaju jezičnu djelatnost slušanja, a ujedno  se i bolje upoznaju.

Veoma je zanimljivo slušati ulomke o životinjama, nebeskim tijelima, izumu telefona, računalima, domaćim zadaćama, čuti ulomke iz omiljenih knjiga u kojima su se učenici pronašli kao i još mnogih  raznovrsnih tema. Interesantno je  nakon pročitanih ulomaka provođenje vrednovanja kao učenja, samovrednovanja i vršnjačkog vrednovanje. Projekt  učenicima omogućuje razvijanje jezičnih vještina i  razvijanje kritičkog i samokritičkog promatranja i razmišljanja. Mogu uspoređivati različite načine razmišljanja, stavove i kriterije svojih kolega, a zatim ih usporediti sa svojim stavovima, kriterijima i razmišljanjima te zadanim kriterijima za glasno i interpretativno čitanje.  Učenici uživaju u čitanju, slušanju, vrednovanju, a za svoj trud su nagrađeni ocjenama.

U Mjesecu hrvatske knjige posjetili su i školsku knjižnicu i imali sat s knjižničarkom. Naučili su što je to kartični/mrežni katalog i kako u knjižnicama provjeriti koji naslovi se nude. Najinteresantnije osim potrage za naslovima bio je razgovor i tumačenje mudrih misli o knjigama i čitanju. Učenici su bili aktivni i vrijeme s knjigama, u knjižnici i čitanje bilo im je zabavno i poučno. Poželjeli su još takvih projekata.


Osnovna škola Molve