2021-10-13 14:18:00 DANI KRUHA I ZAHVALNOSTI ZA PLODOVE ZEMLJE Sukladno epidemiološkim mjerama, učenici predmetne nastave obilježili su ovaj važni dan na satu razrednika, dok su učenici nižih razreda obrađivali temu kroz svoju nastavu. Vjeroučiteljice Petra i Martina pobrinule su se za centralni pano. Učenici nižih razreda su Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje obrađivali kroz integriranu nastavu. Razgovarali su o važnosti kruha u svakodnevnoj prehrani, pomoću prezentacije su naučili o vrstama žitarica i kruha, slušali su i interpretirali različite igrokaze na temu kruha (poput Brašnjave priče Jasne Popović Poje), crtali su krušne proizvode, a učiteljice su osmislile i zanimljive aktivnosti. Učenici drugoga razreda prošetali su se do obližnjeg voćnjaka, promatrali su promjene koje donosi jesen i brali su orahe koje su kasnije iskoristili za pečenje kiflica. Morali su sami očistiti i samljeti orahe, vagati sastojke i zapisivati količine rimskim znamenkama. Uz učiteljičinu asistenciju su izradili tijesto za kolače i oblikovali kiflice koje je školska kuharica ispekla u kuhinji, a zatim su učenici pošećerili i naravno degustirali svojih ruku djelo. Učenici 3. razreda su Dan kruha obilježili 8. listopada. Svoj integrirani dan povezali su s razrednim projektom „Običaji u mojemu zavičaju“. Dan su započeli zanimljivim ulomkom iz pripovijetke Prodaja u pekarnici Kiflić Sanje Polak. Tu su učenici uočili da se Dan kruha može obilježavati na različite načine te da i oni mogu ponuditi ideje i rješenja za obilježavanje toga dana, a na taj način istovremeno mogu i pomagati drugima. Učenici su u školu donijeli zidnjake koje su njihove mame uspjele sakupiti od baka i prabaka. Opisivanjem i uspoređivanjem zidnjaka te razgovorom učenici su upoznali jedan lijepi običaj ukrašavanja zidova (najčešće kuhinja) koji više nije prisutan u našim domovima. Sami su pokušavali osmisliti neke stihove koji bi mogli pisati na zidnjacima. Na kraju aktivnosti svoje zidnjake su izložili na pano u holu škole kako bi i druge učenike upoznali s ovim običajem i kako bi ih sačuvali od zaborava. Razvrstavanjem i grupiranjem slikovnog materijala i pojmova osvijestili su i proširili svoja saznanja o hrani u običajima u božićno, uskrsno i posno vrijeme (Badnjak, Pepelnica, korizmeno vrijeme) te napravili male plakate. Dan su završili slikanjem ploda zemlje - grozda i nastali su vrlo lijepi likovni ostvaraji koji će također jedno vrijeme krasiti njihove panoe. Učenici 4. razreda obilježili su Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje interpretacijom teksta Priča o kruhu i nogometu Tina Kolumbića te pripovijedanje prema jednostavnoj strukturi: uvod, središnji dio, završetak. Za Dan kruha odlučili su se počastiti čokoladnim muffinima, tako da su za početak prikupili recepte za muffine te se odlučili za jedan koji će isprobati. Matematiku su ponavljali tako da su preračunavali mjerne jedinice dekagrama i grama u odabranom receptu, izračunavali su količine potrebnih sastojaka za dvije smjese, sve su pripremili i ispekli muffine, a na kraju onaj najslađi dio – degustacija prefinih čokoladnih muffina. Učenici petog razreda su se bacili u poduzetničke vode – pekli su medenjake s kojima su se predstavili na 18. Medvenom denu u Đurđevcu 16. listopada. Više o tome možete pročitati ovdje. Učenici 6.a razreda Dane kruha obilježili su temom „Žitarice – izvor zdravlja“ s naglaskom na cjelovite žitarice. Upoznali su pojam cjelovite žitarice, njihovu ulogu i važnost za zdravlje čovjeka. Uvidjeli su ljekovitost žitarica i na koji se sve načine mogu pripremati u kulinarstvu. Dio učenika u razredu dobio je zadatak da od cjelovitih žitarica izrade kulinarske specijalitete pa je tu bilo zlevanke od kukuruznog brašna, muffina od zobenih pahuljica, kruh od kukuruznog i raženog brašna, kolač od jabuka… Dok su jedni pekli, drugi su istraživali što se sve može pripremiti od prosa, heljde, ječma i zobi s naglaskom na starinske recepte naših baka. Uglavnom su se jele kaše (prosena, hajdinska), žganci, pogače, gambaloci, kruh od heljde. Nakon odrađenog posla počastili smo se finim delicijama vrijednih učenika 6.a razreda. Učenici 6.b su donijeli svoje pekarske specijalitete od kuće, a na satu razrednika je održano jedno Masterchef natjecanje, a osim toga su donijeli i plodove zemlje te uredili jesensku košaricu koja je ukrasila prostor učionice. U 8.a razredu Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje obilježili smo kratkom igrom koja nam je bila i povod za razgovor o važnosti kruha – sastavljanjem i objašnjavanjem izreka i frazema u kojima se koristi riječ kruh (zaraditi za kruh, kruh sa sedam kora, dobar kao kruh…). Da ne bi sve ostalo samo na pričanju o kruhu, gostili smo se pecivima i kolačima koje su kod kuće pripremili učenici sami ili uz pomoć mama i sestara. Na klupama se našlo svakakvih slastica – tradicionalnih orahnjača i makovnjača, kiflica – slanih, slatkih, praznih, punjenih, dvobojnih, klipiča, rolada… Naravno da smo međusobno degustirali pripremljeno, i poput pravih znalaca komentirali okus i izgled kolača. Usput smo i razmijenili recepte, opisali postupak pripreme, te porazgovarali o najdražim kolačima od dizanog tijesta. Učenici 8.b razreda su Dan kruha i zahvalnosti za plodove zemlje obilježili radno nakon razredničinog povratka sa mobilnosti, a više o tome možete pročitati ovdje. |
Osnovna škola Molve |