2020-10-12 09:17:19 OSNOVNA ŠKOLA MOLVE U NOVOME ERASMUS+ PROJEKTU – R.I.V.E.R.S. Nastavljajući dobru praksu provođenja međunarodnih projekata, Osnovna škola Molve dobila je odobrenje za novi Erasmus + projekt. Zemlje partneri su Litva, Slovačka, Portugal, Grčka i Hrvatska te Bugarska kao zemlja koordinator. Planirano je da projekt traje dvije godine, počevši od 1. rujna 2020. godine. Naziv projekta R.I.V.E.R.S. zapravo je akronim engleskih riječi punog naziva Rivers Introduce Valuable Environmental Reaction and Sustainability – u prijevodu: Rijeke nas upoznaju s važnom ekološkom reakcijom i održivošću. Glavne su teme projekta: očuvanje i briga za okoliš, povezivanje rijeka – gradova sudionika projekta, inovativne metode za rješavanje problema vezanih uz onečišćenje, učenje temeljeno na istraživanju i igri, razmjena iskustava među učiteljima i učenicima, suradnja u e-Twinning projektima s učenicima iz navedenih zemalja partnera te putovanje i domaćinstvo učenicima i učiteljima. U organizaciju i provedbu projektnih aktivnosti uključeni su učenici viših razreda OŠ Molve, ravnatelj, učitelji i stručni suradnici, koordinatorica učiteljica Marija Halaček i učiteljica Mirjana Kelemin. Projekt je planiran prema dvjema osima: za učenike i za učitelje. Učenici će se brigom za okoliš i održivošću baviti u tromjesečnim mini-projektima te na svakoj mobilnosti, primjerice: u Bugarskoj će se baviti temom okoliša doma, škole i zajednice, u Litvi upravljanjem prirodnim resursima i njihovim intenzivnim iskorištavanjem, u Grčkoj energijom i „ekološkim otiskom“ koji ostavljamo oko sebe, u Portugalu konceptima zaštite prirodnih ekosustava, u Slovačkoj o okolišu kao izvoru inspiracije i dijaloga te na zadnjoj planiranoj mobilnosti u Hrvatskoj – ljudskim utjecajem na okoliš, komunikacijom, degradacijom i očuvanjem okoliša, razgradnjom i održivošću. Uz navedeno, kao okosnica plana stručnoga usavršavanja za učitelje, ističu se dvije teme: analiza uspjeha učenika svih zemalja partnera na PISA testovima i rasprava o mogućnostima poboljšanja rezultata poučavanje o implementiranju inovativne Designathon metode (porijeklom iz Nizozemske) u nastavu. Ona se temelji na korištenju IKT alatima i dječjoj kreativnosti pri rješavanju važnih (posebice ekoloških) izazova i problema.
Suradnja učenika i učitelja odvijat će se na eTwinning platformi, osobito u početku projekta, kada su radi pandemije onemogućene mobilnosti. Škole su već započele s likovnim radionicama radi osmišljavanja i izrade logo znaka za projekt te snimanjem videa u kojima predstavljaju svoje škole, rijeku i mjesto iz kojeg dolaze. Za svaku je mobilnost predviđena i aktivnost susreta na rijeci koja je zaštitni znak mjesta zemlje partnera, s ciljem globalnog povezivanja, tzv. Twinning our rivers. Zato se za domaćinstvo u Hrvatskoj planiraju različite aktivnosti u kojima će gosti iz pet europskih zemalja dobro upoznati rijeku Dravu i njezina bogatstva. Učenici su visokomotivirani i vesele se novim iskustvima, a posebno smo ponosni što imamo i starije učenike koji su već putovali i imaju međunarodna iskustva. Svojim primjerom pokazuju važnost provođenja Erasmus+ projekata koji osnažuju poznavanje jezika, kulture i običaja naroda, omogućuju usporedbu i razlikovanje obrazovnih sustava i pomažu izgraditi trajne osobne vrijednosti građanina Europe.
Marija Halaček, prof.
|
Osnovna škola Molve |