2019-02-12 11:26:00

OBILJEŽAVANJE MEĐUNARODNOG DANA ŽENA I DJEVOJAKA U ZNANOSTI

Prošle godine u Europskoj uniji oko 70 posto zaposlenih u znanosti činili su muškarci. Dakle, tek 30 posto činile su znanstvenice. Znate li kakav je omjer u ostatku svijeta? U našoj zemlji? Znate li zašto se obilježava Međunarodni dan žena i djevojaka u znanosti?

Na ova i druga pitanja odgovor smo saznali 11. veljače u našoj školskoj knjižnici, na večeri posvećenoj ovom važnom datumu.

Opća skupština Ujedinjenih naroda 2015. godine donijela je rezoluciju o proglašenju 11. veljače Međunarodnim danom žena i djevojaka u znanosti kako bi se ohrabrilo i potaknulo mlade žene da se bave znanošću koja se često smatra muškim područjem.

I mi smo u školi željeli skrenuti pozornost učenicima na žene koje su svojim djelovanjem promijenile svijet i način na koji živimo, a temu smo proširili govoreći o ženama koje su, osim u znanosti, djelovale i u drugim područjima – književnosti, filmu, slikarstvu, sportu, politici… te su svojim djelovanjem dovele do napretka i boljitka u društvu te do boljeg današnjeg položaja žena u društvu. Ideja za obilježavanje temeljila se na dvjema knjigama o neustrašivim ženama: „Žene u znanosti“ i „Priče za laku noć za mlade buntovnice“.

Nakon kratkog uvoda o ženama u znanosti i isticanja mota večeri: „In a world full od Kardashians, be a Curie!“, pročitane su dvije inspirativne priče iz knjige „Žene u znanosti“ – o kemičarki i fizičarki Marie Curie te astronautkinji  Valentini Tereškovi.

Potom su uslijedile aktivnosti za učenike: tražili su ilustracije žena sakrivene u knjižnici i holu škole, na mreži su istraživali o tim ženama i izdvajali najvažnije podatke o njima i njihovim iznimnim postignućima, s posebnim naglaskom na povezanost s temom večeri.

Sve zanimljive podatke učenici su zapisivali na pripremljene straničnike koje su kasnije i predstavljali jedni drugima. Straničnike su ponijeli kućama kao podsjetnike na večer, te zaključili kako su za ostvarenje snova potrebni rad, marljivost, upornost, hrabrost te vjera u sebe i vlastite sposobnosti.

Na kraju večeri, iz knjige „Priče za laku noć za mlade buntovnice“ učenici su pročitali nekoliko zanimljivih priča, a čitanje je završilo pričom o trima matematičkim genijalkama zaposlenima u NASA-i kojima je, u vrijeme kad su radile, bilo uskraćeno priznanje za njihov rad. Ta je priča ujedno poslužila i kao uvod u gledanje filma inspiriranog njihovim životima, pod nazivom „Hidden figures“. Učenici su pogledali početak filma, dovoljno da ih se potakne da ostatak pogledaju kod kuće s obitelji i uoče poruku filma.

 

Za kraj, umjesto zaključka:

„Mladim buntovnicima iz cijeloga svijeta: sanjajte još veće snove, težite višem, borite se žešće, a kad posumnjate, ne zaboravite: VI STE U PRAVU!“*

* Favilli, E.; Cavallo, F. Priče za laku noć za mlade buntovnice : 100 pripovijedaka o izuzetnim ženama. Zagreb : Znanje, 2017.  


Osnovna škola Molve