2018-02-06 09:55:28 Možemo li ogledalo korisno upotrijebiti u nastavi matematike??? S ovim su se pitanjem nedavno sreli i učenici 7.a razreda kada su dobili popis pribora potrebnog za sljedeći sat matematike. Popis je sadržavao: mjernu traku – metar, ogledalo, džepno računalo, bilježnicu i olovku. Ipak, zbunjenost je kratko trajala jer znaju da trenutačno iz matematike učimo o sličnosti trokuta i primjenama sličnosti u stvarnim situacijama. Pomoću ogledala i znanja o sličnosti trokuta možemo odrediti visinu nekog objekta. Najprije moramo izmjeriti svoju visinu do očiju (h). Na nekoj udaljenosti (a) od predmeta postavimo ogledalo (Z). Udaljavamo se dok u njemu ne opazimo vrh željenog objekta. Tada smo od ogledala udaljeni za određenu udaljenost (b). Visinu predmeta (H) dobijemo iz sličnosti dva trokuta (primjenom poučka K-K-K) koji su prikazano na donjoj slici. Kako je izgledao sljedeći nastavni sat? Učenici su se u dogovoru s učiteljicom podijelili u 4 grupe. Najavljen im je način rada i cilj - Primjenom sličnosti trokuta približno odrediti visine danih objekata. Svaka je grupa dobila iste zadatke: Odredi visinu najviše točke u učionici matematike. Odredi najvišu točku prostora ispred učionica na 2. katu. Mjereno iz hola u prizemlju, odredi visinu prvog kata škole. Mjereno iz hola u prizemlju , odredi visinu na kojoj je pričvršćena hrvatska zastava. Po izboruUčenici su marljivo krenuli na posao. Izvršili su potrebna mjerenja i računanja. Na kraju sata su usporedili dobivene rezultate. Neke su grupe dobile približno iste rezultate, a bilo je i slučajeva s većim odstupanjem. Analizirajući način rada našli smo i moguće razloge odstupanju u rezultatima – neprecizna mjerenja, netočno zapisani podaci na skici zadatka ili krivo računanje proporcija. Ovaj nastavni sat matematike je osim cilja predstavljenog učenicima na početku sata pomogao i u ostvarivanju jednog većeg cilja – stavljanju učenika u stvarnu situaciju u kojoj će moći upotrijebiti znanje matematike za rješavanje konkretnog problema. |
Osnovna škola Molve |