« Lipanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
Peta i šesta radionica u sklopu preventivnog programa Trening životnih vještina koji pedagoginja provodi u područnim školama s učenicima trećeg i četvrtog razreda bave se vještinama s kojima se ne rađamo, već ih je potrebno razvijati. Tako se navedenim radionicama kod učenika nastoji osvijestiti kako komunikacija ne uključuje samo razgovor, govorenje, već da prepoznavanje tuđih neverbalnih znakova vezanih uz osjećaje utječe na razvoj empatije.
U sklopu preventivnog programa Trening životnih vještina s učenicima 3.r. PŠ Medvedička i 3./4.r. PŠ Repaš provedene su radionice kojima je bio cilj kod učenika povećati svijest o utjecaju reklama i potaknuti ih na zauzimanje kritičkog stava te im pomoći da se djelotvorno suočavaju sa zabrinutošću i stresom.
Program Trening životnih vještina preventivni je program usmjeren na glavne socijalne i psihološke faktore koji potpomažu početak i rane faze uporabe/zloporabe sredstava ovisnosti. Naglasak je na razvoju osobnih i socijalnih vještina u svrhu osnaživanja i smanjenja motivacije za korištenje sredstava ovisnosti. Učenike se poučava asertivnosti (upotreba "ne" izjava, iznošenje zahtjeva i asertivno izražavanje prava) i načinu kako upotrijebiti tu vještinu pri odupiranju izravnom vršnjačkom pritisku da puše, piju i sl. Program se temelji na pružanju razvojno primjerenih informacija relevantnih za prevenciju ovisničkog ponašanja.
Trening životnih vještina je program univerzalne prevencije rizičnih ponašanja (pušenja, alkohola i zlouporabe droga) namijenjen učenicima osnovnih škola koji za cilj ima smanjenje učestalosti i intenziteta konzumiranja sredstava ovisnosti, kao i odgodu prvog konzumiranja.
Za razliku od tradicionalnih programa prevencije koji se temelje na pružanju informacija, ”TŽV” se temelji na razvoju osobina i uvježbavanju vještina koje su se u dosadašnjim istraživanjima pokazale važnima u sprječavanju razvoja ovisničkog ponašanja. Učenike se ne uči samo širokom spektru osobnih i socijalnih vještina kojima bi se smanjila potencijalna motivacija za korištenje sredstava ovisnosti, već ih se uči kako primijeniti te vještine u situacijama u kojima mogu iskusiti socijalni pritisak za korištenje jedne ili više psihoaktivnih tvari.
Dana 14. rujna epidemiologinja Maja Blažeković održala je predavanje roditeljima učenika 3. i 7. razreda u kojem ih je upoznala s programom. O svom iskustvu govorio je član Kluba liječenih alkoholičara Centar, Koprivnica Darko Tišljar. Prošle školske godine edukaciju važnu za provođenje programa prošle su razrednice 3. i 7.r te stručne suradnice knjižničarka i pedagoginja. U trećem će se razredu provesti 8 radionica, a u sedmom 6 radionica. Nakon dva susreta možemo reći da učenici dobro prihvaćaju radionice, usvajaju vještine i sudjeluju u raspravama. U provedbi pomažu i priručnici za učitelje i učenike s mnogo korisnih vježbi koje je osigurao Zavod za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije. Završetak provedbe programa predviđen je krajem studenog nakon čega slijedi završna evaluacija.
Od veljače do svibnja trajala je edukacija u sklopu projekta „Trening životnih vještina za prevenciju ovisnosti o alkoholu, kockanju i novim tehnologijama kod djece i mladih“ za odgojno-obrazovne djelatnike osnovnih škola, zdravstvene djelatnike i članove partnera u projektu Klub liječenih alkoholičara „Centar“ Koprivnica, a projekt je pokrenuo Zavod za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije.
* Fotografije preuzete sa stranice Zavoda za javno zdravstvo Koprivničko-križevačke županije/Novosti (URL: https://www.zzjz-kkz.hr/default.asp?n=1, 12.5.2023.)