old recipes from Molve

Poveznice - link

Knjiga mjeseca
KNJIGA MJESECA – TRAVANJ
Autor: Ivan Jaković, 6. 4. 2017.

Za travanj vam preporučamo jedan dirljivo obiteljski i topli roman za djecu koji je napisala Maja Gluščević, a nosi naslov „Doričin dnevnik“

Roman započinje u sadašnjosti kada upoznajemo Tanju, djevojčicu u 6. razredu koja se smatra prilično odraslom i kao takvoj joj mama odluči ustupiti veću sobu, sobu pokojne bake Dore, koja je služila kao spremište. Baka je u sobi čuvala mnogo stvari koje su je podsjećale na prošlost, al' samo jednoj Tanja nije nikad imala pristup – zaključanom tajanstvenom kovčegu. Sada ga je Tanja spazila pod prozorom otključanog i brže bolje mu prišla. Našla je ljubavna pisma koja je djed pisao baki, kutiju s nakitom, plesne papučice iiii… I bakin dnevnik!

Baka Dora je počela voditi dnevnik kad je bila u Tanjinim godina, a na to ju je potaknuo tatin odlazak u rat (II. svjetski rat) kako bi kasnije s tatom proživljavala dane koje je bio odsutan. U dnevniku se spominje skupina djece, a svako je dijete u specifičnom položaju jer se njihovi roditelji opredjeljuju za različite strane. Posebno je teška i dramatična sudbina male Židovke Sare. Djeca ne ostaju gluha na patnju drugih oko sebe, nego poduzimaju sve što je u njihovoj moći da je uklone ili ublaže.

Čitajući ovu knjigu, čitatelju ostaje podsjetnik da je obitelj glavna okosnica, oslonac i zaštita djetetu, prijeko potrebna da ono prebrodi sve teškoće koje ga očekuju na putu odrastanja.

Što je Tanja naučila iz bakinog dnevnika? Što vi možete naučiti? Kakav će dojam na vas ostaviti ova priča?

O AUTORICI: Maja Gluščević jedna je od najboljih autorica animalističke proze i uspješna scenaristica. Rodila se u Zagrebu 6. siječnja 1932. godine. Djetinjstvo je provela živeći u centru grada, a s obitelji je živjela i baka koja je sramežljivoj Maji bila dugo jedino društvo. Bila je sramežljiva učenica i teško je sklapala prijateljstva. Patila je i od disleksije pa je naučila čitati tečno tek s 12 godina. Godine 1942. cijela je obitelj zbog ratnih razaranja preselila u kuću u Samobor. Početkom 80-ih godina napisala je "Priču o Jelenku" po istoimenom televizijskom scenariju kojeg je napisala sa suprugom Obradom. Godinu dana nakon toga pojavio se i njezin drugi roman "Vuk samotnjak" napisan također prema filmu koji je ostvario uspjeh. Njezina druga popularna djela su još: "Bijeg u košari", "Ivin Vučko", "Tajna tihe uvale", "Tajanstveni svjetionik" i mnoga druga. Za svoj književni rad dobila je i nagradu "Grigor Vitez".

* Slike preuzete sa interneta

Izvor: Ana Molnar Šadek