preskoči na sadržaj

Osnovna škola Molve

Login
Vrijeme sada - Molve


   

 weather online - Molve

Vrijeme dodatak
YoWindow.com yr.no
Tražilica - search
Kalendar - calendar
« Svibanj 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

anketa-questionnaire
Koliko često posjećuješ web stranicu škole?






dnevni tisak, časopisi

    newspaper, journal
  

    

  

  

       

  

  S P O N Z O R

   

dječji i obiteljski portali

 children and family portals
 

   

   

   

   

  

      

   

   

Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
KNJIGA MJESECA

  
        Book of the month

COMENIUS

 

EKO GRUPA

UČ. ZADRUGA "Mlin"

   

legende - svetište

The Church of the Assumption of the Blessed Virgin Mary

uređenost Molva

      
European Competition for towns and villages in bloom

molvarski "meljin"

     
            Mill model in Molve

poznate ličnosti

     
Famous people from Molve

LEGENDE

     

           legends

OŠ Molve - KUD Molve

      
Primary school Molve - folklore

Galerija "Marijan Jakubin"

OŠ Molve - MLK - Naiva

stara molvarska jela


   old recipes from Molve

Poveznice - link

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2014.

Ukupno: 71239
Ovaj mjesec: 1218
Ovaj tjedan: 106
Danas: 54
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Možemo li ogledalo korisno upotrijebiti u nastavi matematike???
Autor: Ivan Jaković, 6. 2. 2018.

S ovim su se pitanjem nedavno sreli i učenici 7.a razreda kada su dobili popis pribora potrebnog za sljedeći sat matematike. Popis je sadržavao: mjernu traku – metar, ogledalo, džepno računalo, bilježnicu i olovku. Ipak, zbunjenost je kratko trajala jer znaju da trenutačno iz matematike učimo o sličnosti trokuta i primjenama sličnosti u stvarnim situacijama.


Pomoću ogledala  i znanja o sličnosti trokuta možemo odrediti visinu nekog objekta. Najprije moramo izmjeriti svoju visinu do očiju (h). Na nekoj udaljenosti (a) od predmeta postavimo ogledalo (Z). Udaljavamo se dok u njemu ne opazimo vrh željenog objekta. Tada smo od ogledala udaljeni za određenu udaljenost (b). Visinu predmeta (H) dobijemo iz sličnosti dva trokuta (primjenom poučka K-K-K) koji su prikazano na donjoj slici.

Kako je izgledao sljedeći nastavni sat? Učenici su se u dogovoru s učiteljicom podijelili u 4 grupe. Najavljen im je način rada i cilj - Primjenom sličnosti trokuta približno odrediti visine danih objekata. Svaka je grupa dobila iste zadatke:

  1. Odredi visinu najviše točke u učionici matematike.
  2. Odredi najvišu točku prostora ispred učionica na 2. katu.
  3. Mjereno iz hola u prizemlju, odredi visinu prvog kata škole.
  4. Mjereno iz hola u prizemlju , odredi visinu na kojoj je pričvršćena hrvatska zastava.
  5. Po izboru

Učenici su marljivo krenuli na posao. Izvršili su potrebna mjerenja i računanja. Na kraju sata su usporedili dobivene rezultate. Neke su grupe dobile približno iste rezultate, a bilo je i slučajeva s većim odstupanjem. Analizirajući način rada našli smo i moguće razloge odstupanju u rezultatima – neprecizna mjerenja, netočno zapisani podaci na skici zadatka ili krivo računanje proporcija.

Ovaj nastavni sat matematike je osim cilja predstavljenog učenicima na početku sata pomogao i u ostvarivanju jednog većeg cilja – stavljanju učenika u stvarnu situaciju u kojoj će moći upotrijebiti znanje matematike za rješavanje konkretnog problema.



Izvor: Učiteljica matematike Rajna Franjo


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju