« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Video izradio: Leon Ormanec, 8.b
(Unaprijed se ispričavamo zbog nekoliko nedoličnih fotografija)
S ovim su se pitanjem nedavno sreli i učenici 7.a razreda kada su dobili popis pribora potrebnog za sljedeći sat matematike. Popis je sadržavao: mjernu traku – metar, ogledalo, džepno računalo, bilježnicu i olovku. Ipak, zbunjenost je kratko trajala jer znaju da trenutačno iz matematike učimo o sličnosti trokuta i primjenama sličnosti u stvarnim situacijama.
Pomoću ogledala i znanja o sličnosti trokuta možemo odrediti visinu nekog objekta. Najprije moramo izmjeriti svoju visinu do očiju (h). Na nekoj udaljenosti (a) od predmeta postavimo ogledalo (Z). Udaljavamo se dok u njemu ne opazimo vrh željenog objekta. Tada smo od ogledala udaljeni za određenu udaljenost (b). Visinu predmeta (H) dobijemo iz sličnosti dva trokuta (primjenom poučka K-K-K) koji su prikazano na donjoj slici.
Kako je izgledao sljedeći nastavni sat? Učenici su se u dogovoru s učiteljicom podijelili u 4 grupe. Najavljen im je način rada i cilj - Primjenom sličnosti trokuta približno odrediti visine danih objekata. Svaka je grupa dobila iste zadatke:
Učenici su marljivo krenuli na posao. Izvršili su potrebna mjerenja i računanja. Na kraju sata su usporedili dobivene rezultate. Neke su grupe dobile približno iste rezultate, a bilo je i slučajeva s većim odstupanjem. Analizirajući način rada našli smo i moguće razloge odstupanju u rezultatima – neprecizna mjerenja, netočno zapisani podaci na skici zadatka ili krivo računanje proporcija.
Ovaj nastavni sat matematike je osim cilja predstavljenog učenicima na početku sata pomogao i u ostvarivanju jednog većeg cilja – stavljanju učenika u stvarnu situaciju u kojoj će moći upotrijebiti znanje matematike za rješavanje konkretnog problema.