preskoči na sadržaj

Osnovna škola Molve

Login
Vrijeme sada - Molve


   

 weather online - Molve

Vrijeme dodatak
YoWindow.com yr.no
Tražilica - search
Kalendar - calendar
« Rujan 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

anketa-questionnaire
Koliko često posjećuješ web stranicu škole?






dnevni tisak, časopisi

    newspaper, journal
  

    

  

  

       

  

  S P O N Z O R

   

dječji i obiteljski portali

 children and family portals
 

   

   

   

   

  

      

   

   

Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
KNJIGA MJESECA

  
        Book of the month

COMENIUS

 

EKO GRUPA

UČ. ZADRUGA "Mlin"

   

legende - svetište

The Church of the Assumption of the Blessed Virgin Mary

uređenost Molva

      
European Competition for towns and villages in bloom

molvarski "meljin"

     
            Mill model in Molve

poznate ličnosti

     
Famous people from Molve

LEGENDE

     

           legends

OŠ Molve - KUD Molve

      
Primary school Molve - folklore

Galerija "Marijan Jakubin"

OŠ Molve - MLK - Naiva

stara molvarska jela


   old recipes from Molve

Poveznice - link

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 1. 2014.

Ukupno: 59328
Ovaj mjesec: 981
Ovaj tjedan: 228
Danas: 21
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
ERASMUS+ OŠ MOLVE: U potrazi za tajnom finskog uspjeha
Autor: Ivan Jaković, 31. 1. 2017.

Osnovna škola Molve nastavila je s mobilnostima učitelja u sklopu svojega projekta „Europska dimenzija u kurikulumu seoske škole“. U Finsku, u grad Joensuu smješten u Sjevernoj Kareliji, putovali su pedagog škole Miroslav Saraga i učiteljica hrvatskog jezika Marija Halaček. Od 21. do 26. siječnja 2017. molvarski su učitelji bili sudionici tečaja vezanog uz finski obrazovni sustav koji slovi kao najbolji u Europi. 


Pedeset i troje učitelja, stručnih suradnika ili ravnatelja iz Belgije, Cipra, Nizozemske, Španjolske, Rumunjske, Estonije, Francuske i Portugala došlo je s istim ciljem: otkriti što je tajna finskog uspjeha. Upoznali su temelje finskog obrazovnog sustava: besplatno obrazovanje i jednake mogućnosti za sve, visokomotivirani učiteljski kadar, dobra financijska situacija. Cijeli radni dan učitelji su bili prisutni na različitim nastavnim satima u osnovnoj školi – Utran koulu,  koja poučava učenike od 1.do 6.razreda.

 

Terveisiä Suomi – Pozdrav iz Finske

Donosimo neke detalje: nastava počinje u 9 sati ujutro, samo ponekad u 8 sati, a traje do 14 sati. Nastavni sat traje 45 minuta, a nakon svakog sata je 15 minuta odmora koji učenici obavezno provode vani. Tijekom zimskog razdoblja učenici često dolaze do škole na skijama. U učionici su samo u čarapama (ne nose školske papuče). Učenici učitelje oslovljavaju imenom, na satu su često prisutna dva učitelja, vrata učionica se rijetko zatvaraju, a na prostranim hodnicima mnogo je stolova i stolica na kojima se također odvijaju nastavne aktivnosti. Učenici su odgovorni za školsku opremu i za svoj rad, a učitelj kao organizator nastavnog procesa priprema materijale i prati napredak učenika. U mnogočemu uočavamo sličnosti s našim načinom rada i ponosni smo radi toga. Opremljenost škole zadivila je sve sudionike ovoga seminara: radionice tehničkog i glazbenog odgoja, a posebno oprema za stručne predmete u obrtničkoj školi – velike automehaničarske hale, simulatori za upravljanje strojevima - svaki u vrijednosti po 60 000 eura…

Organizatori iz Eekhout Akademije: Ara Hayrabedian, Peter Van de Moortel i Wim Simoens, savjetnik za obrazovanje i projekte EU, osigurali su i stručne predavače iz različitih obrazovnih institucija grada Joensuua: North Karelia Collegea, VET education campusa i organizacije Pohjois-Karjalan ammattiopisto.

Nakon višednevnih radionica, rasprava i izmjene iskustava, sudionici su zaključili da su odgovornost i povjerenje ključne riječi koje su zaslužne za uspjeh finskih učenika. U radnim grupama učitelji su raspravljali o mogućnostima primjene viđenoga u svojim školama: o okruženju u kojem učenici uče, o mogućnostima grupiranja učenika, o atmosferi i kulturi ponašanja u školama, upravljanju vremenom, različitim pristupima razvoju stavova te naglasku na formativnom praćenju spram sumativnoga vrednovanja.

Pokušavajući odgonetnuti što je vidljivo, a što nevidljivo na tom ledenom brijegu uspjeha, donosimo neke zaključne teze:

učenik je učitelju suradnik, ne predmet radnje
fokus je na učenju, ne na ispitivanju
treba razgovarati s djecom, ne – o djeci
pratiti relativni napredak, ne apsolutnu razinu
u svojim planovima ostavljati dovoljno vremena za evaluaciju sa svakim učenikom.

Stvarajući odnos međusobnog povjerenja između učitelja, učenika i odgovornosti države, nastaju dobri temelji za usvajanje novina koje se u finskom obrazovnom sustavu odvijaju često i dovoljno brzo, a ne traju godinama i ne odgađaju se.

Učitelji su posjetili i nacionalni park Koli koji pruža prekrasan pogled na trenutno zaleđena jezera, posebice jezero Pielinen. Treba naglasiti i vrijednost informalnog učenja kojemu su najviše doprinijela druženja s finskim učiteljima te učiteljima sudionicima ovoga tečaja iz različitih europskih zemalja.

Nakon ovoga putovanja učitelji Miroslav Saraga i Marija Halaček stekli su nove kompetencije za razvoj novoga školskoga  kurikuluma u Osnovnoj školi Molve, kako je i predviđeno projektom.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju